Snadder Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Har en 523i 2000mod. I dag kom det gule motor symbole opp. Samt at det står EML med gult også. Bilen rykker og napper som om det skulle være vann i bensinen eller at den går på 5 syl. Noen som kan gi meg noen fornuftige råd her? På forhånd, takk
Kentii Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Hei, siden motorlampen lyser ville jeg kjørt en diagnose test på den. Er ikke helt sikker på hva EML lyset står for, har du peil? står det noe i instruksjonsboken? Eventuelt hva:)
Ballder Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Garantert en eller annen sensor som gir feil verdier. Muligens gasspjeldsensor... Antispinn lampa di lyser ikke tilfeldigvis opp den også? EML/Engine Management Light. Som over, så er en diagnose det første du bør utføre.
Kentii Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Når EML lyset er på, betyr at det er en feil i elektronikken. Du kan fortsette å kjøre men motor kraften kutter og farten blir redusert. Få sytemet sjekket;)
Kentii Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Enig med Ballder. Det KAN være gasspedal posisjonssensoren som det er noe galt med:) men ta en diagnose og gi tilbakemelding her åssen det gikk:)
Snadder Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 Joda. Antispinn lampa lyser også. Gir det en ledetråd i tillegg? Når jeg tar opp brekket, så lyser det rødt (som vanlig) når jeg tar det av, så blir det gult. Alt dette skjedde i dag. Hadde det vært nærmere jul, så hadde jeg vurdert om det skulle være ment som en julestemning. Nja, den kutter så det holder. Den kommer støtvis får en si. Skal ha Service 2 til fredag, men håper de kan få skviset meg igjennom her.
Snadder Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 Hei, siden motorlampen lyser ville jeg kjørt en diagnose test på den. Er ikke helt sikker på hva EML lyset står for, har du peil? står det noe i instruksjonsboken? Eventuelt hva:) EML står visst for: Electronic Motor Load regulation
Snadder Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 Garantert en eller annen sensor som gir feil verdier.Muligens gasspjeldsensor... Antispinn lampa di lyser ikke tilfeldigvis opp den også? EML/Engine Management Light. Joda. Antispinn lampa lyser også. Gir det en ledetråd i tillegg? Når jeg tar opp brekket, så lyser det rødt (som vanlig) når jeg tar det av, så blir det gult.
Ballder Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 Det styrker teorien ang. spjeld sensor littegrann, da alt jobber sammen og er avhengig av rette verdier for og jobbe riktig. Setter en knapp på spjeld sensor jeg. Men her bli det relativt dyrt og bytte ut, bare for og teste/eliminere basert på synsing/anntagelser. Anbefaler deg og ta en diagnose på bilen, da det mest sannsynlig peker ut feilkilden.
Snadder Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2008 Liker ikke ordet dyrt.. Men det gjør vel ingen. Jeg fikk humpa meg til verksted i dag så jeg er spent på resultatet. Når noen sier dyrt ang BMW. Så pleier det å svi. Er ny her på forumet som dere ser. Men jeg er mektig imponert over viljen og over seriøse tilbakemeldinger her. En stor takk til de som har kommet med forslag her. Jeg skal oppdatere når jeg får en tilbakemelding fra verksted i dag.
Snadder Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2008 Har fått bilen igjen fra verkstedet nå. Det viste seg at computeren hadde "hengt seg opp" De resatt den og det meste virker ok nå. Har ikke fått kjørt så mye, men de regnet med at det skulle være i orden
Ballder Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 Håpe det holder seg i orden nå da. Heldigvis ikke Windows som brukes i bmw.
Snadder Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2008 Håpe det holder seg i orden nå da.Heldigvis ikke Windows som brukes i bmw. Ja, det kan du virkelig si Ønsker ikke noen fler "juletrebelysning" i dæsjen he he
Kentii Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Hehe ja men det var godt å høre at det ikke var værre:) haha den var god Ballder;) Nei julen er langt unna ennå vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå