Hyggmaister Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Jepp, og er heller ikke det lureste å rulle rundt på 225-45-17 på vinteren med en e36
normzzz Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2008 Hår fått litt lyst på nye vinterfelger, men får se hva det blir til! Men jeg kan jo ikke bare kjøpe noen tilfeldige? har bestemt meg for å ha 17 tommere, men jeg må jo ta hensyn til vognkortet og hva bilen kan ha?!? Hvordan kan jeg finne ut hva som passer? Sitter på 15tommere nå! Thanks
Kjell Z3 Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Ikke kjøp 17" vinterfelger, da får du så mye lavprofil at det ikke er så smart når du kjører på vinterveg der kjettinger har laget vaskebrett, hele bilen rister nesten i stykker. Nei bruk 15" eller 16" vinterstid (helst 15"), billigere dekk også, ikke kjøp for brede heller, så gleder du deg heller til våren når GROMFELGENE skal på.
normzzz Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2008 Ikke kjøp 17" vinterfelger, da får du så mye lavprofil at det ikke er så smart når du kjører på vinterveg der kjettinger har laget vaskebrett, hele bilen rister nesten i stykker. Nei bruk 15" eller 16" vinterstid (helst 15"), billigere dekk også, ikke kjøp for brede heller, så gleder du deg heller til våren når GROMFELGENE skal på. Skjønner, da venter jeg heller til sommeren. Har disse felgene til sommer: Synes igrunn de er veldig fine! De har 0 skader og er nesten som ny, men igjen. litt små. har et par spm:) 1. Hvor mye kan jeg regne med å få solgt felgene for?(uten dekk, de er slitt). 2. Hvordan skal jeg gå frem hvis jeg ønsker 17" til sommeren. Hvordan bredde profil etc må jeg da ha?(sorry for dumme spm). 3. Noen som har forslag til hva dere tror er fett på bilen min:)?
marararius Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Kjøpe mine 17" kanskje? Hehe.. Litt skader her og der, så kanskje ikke interesse for det. Men om du ønsker 17" så kjøper du det da.. 5*120 i boltsirkel. Inpress på 43 ca. Mine mener jeg er 8" breie. Burde ikke ha noe mer enn det. HAr på 225 dekk. Det er passe.. 45 profil.
Kjell Z3 Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Gå inn på finn.no så finner du kanskje noen fine brukte til en god pris. 17" er ikke så veldig dyre brukte fordi mange bytter til 18" og 19" og det som verre er. Du får ofte fine felger med bra dekk på også. Gå til finn.no, deretter tiltorget, så skriver du felger bmw i søkefeltet.
normzzz Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2008 Kjøpe mine 17" kanskje? Hehe.. Litt skader her og der, så kanskje ikke interesse for det.Men om du ønsker 17" så kjøper du det da.. 5*120 i boltsirkel. Inpress på 43 ca. Mine mener jeg er 8" breie. Burde ikke ha noe mer enn det. HAr på 225 dekk. Det er passe.. 45 profil. Kan være interessant det! Send meg en PM med bilde av dekkene hvis du har! Men det er sånn at man må passe på forholdet mellom felg og dekkprofil og bredde stemmer ikke det? sånn at det ikke vil vise feil fart etc!?
normzzz Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2008 Gå inn på finn.no så finner du kanskje noen fine brukte til en god pris. 17" er ikke så veldig dyre brukte fordi mange bytter til 18" og 19" og det som verre er. Søk etter felger BMW Yes! har allerede funnet noen, men er usikker på om hva jeg kan ha av dim, profil, bredde for at det ikke skal bli surr med speedometer osv!
Kjell Z3 Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Du bør ha 225/45/17 dekk. Felgene bør være mellom 7,5" og 8,5"
normzzz Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2008 Takk for info Kjell! Da blir det innkjøp av sommerfelger når jeg har pæng til overs! Legger ut noen bilder av bilen slik den står nå På de to øverste bildene ser dere at det er litt dugg på venstre glass, det liggder der hele tiden, men skal snart kjøpe to nye frontlykter med hvite blinkers så bryr meg lite om det. Byttet kjølevæske på bilen idag, fant også ut at et par av hjulene ikke triller like lett rundt som det de skal, så skal smøre opp det. Sånn kan det vel kanskje bli når bilen har gått under 4000 km de siste to årene og dermed stått myye stille. Countdown til oppkjøring 1.5 mnd vanskelig å vente
normzzz Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2008 Vurderer også å sette på et powerfilter fra K&N. Hvilke fordeler gir dette annet en grommere lyd? Får man noe bedre ytelser av det? Hvis ikke, er det bedre for motoren med orginalfilter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå