tom arne Skrevet Oktober 14, 2008 Share Skrevet Oktober 14, 2008 hei.har en e30 som jeg bruker i rallycross nasjonal. har kjørt to løp med den nå. gikk jo ganske greit men alt for lite power i forhold til konkurentene lurer på hva som e den mest efektive måten å trimme en m20 b25 motor på. desverre ikke tillat med turbo eller kompresor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixx Skrevet Oktober 14, 2008 Share Skrevet Oktober 14, 2008 Chip, Greenrør, effektanlegg, kon filter, kvasskam Men dette er dyrt... :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixx Skrevet Oktober 14, 2008 Share Skrevet Oktober 14, 2008 Da skal du øke fra 170 - til ca 200 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom arne Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2008 ja det e dyrt å være på topp hvilken kamm kan jeg bruke uten å miste så mye moment.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Oktober 14, 2008 Share Skrevet Oktober 14, 2008 Spiller det noen rolle,regner med dere kjører på de øvre turtallsregister uansett. Kjøp maks det du kan få på med orginale ventillommer på stempla + fjærer evt bedre vippetøy. Turtall er hk vettu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom arne Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2008 hehe joda ligger på turtal sperre konstant sitter å skal bestille kamm på koed.men har så lite peiling på hva jeg kan bruke.den største kammen de har e 304 grader max ventil løft 12,2 den neste e 288 grader max ventil løft 11,4. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw*327* Skrevet Oktober 15, 2008 Share Skrevet Oktober 15, 2008 må uansett ha nye ventilfjærer for de kammene.... de orginale tåler ikke løftet, men et visste u sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom arne Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2008 ja. tenkte jeg skulle bytte det meste i toppen.sitter å regner litt på det, blir jo vanittig dyrt.men med grenrør,kamm,chip,filter,debilas spjellhus kunne det ha blitt en utrolig gøy bil å kjøre.ikke minst lyden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet Oktober 16, 2008 Share Skrevet Oktober 16, 2008 Du bør vel ta med et justerbart kamdrev også for å få tuna inn kammen skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom arne Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2008 ja,har tenkt på det oxo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 16, 2008 Share Skrevet Oktober 16, 2008 suppler den første lista med et sprut:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw*327* Skrevet Oktober 16, 2008 Share Skrevet Oktober 16, 2008 når det gjelder just. kamdrev,er det ikke så mye poeng (hvis du har fordeleren på kammen) for om du justerer på timinga, justerer du tenninga og..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefron Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 Spiller det noen rolle,regner med dere kjører på de øvre turtallsregister uansett.Kjøp maks det du kan få på med orginale ventillommer på stempla + fjærer evt bedre vippetøy. Turtall er hk vettu. ser det er en gammel tråd.. men prøver.. har 288 grader kvasskam på e30 325. går d bra med originale fjærer? kan 320 fjærer anbefales? har 0,25 mm klaring nå.. tikker litt mer enn før.. bør jeg gå opp eller ned? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 Spiller det noen rolle,regner med dere kjører på de øvre turtallsregister uansett.Kjøp maks det du kan få på med orginale ventillommer på stempla + fjærer evt bedre vippetøy. Turtall er hk vettu. ser det er en gammel tråd.. men prøver.. har 288 grader kvasskam på e30 325. går d bra med originale fjærer? kan 320 fjærer anbefales? har 0,25 mm klaring nå.. tikker litt mer enn før.. bør jeg gå opp eller ned? Leverandøren anbefaler som regel om det bør byttes fjører eller ikkje. Men sannsynligheten er stor for at en såpass kam som dette bør andre fjører benyttes. Hovedsaken er at fjøra må være stram nok til denne kammen og at fjørvindingene ikkje butter sammen pga høyere ventilløft og stigning på flanken når tutallet blir høyt. Du kan måle spennet i fjøra di for å sjekke tilstanden på de,samt måle vinkelen på de(90grader). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå