Gå til innhold

trim m20 b25

tom arne
 Share

Anbefalte innlegg

hei.har en e30 som jeg bruker i rallycross nasjonal. har kjørt to løp med den nå. gikk jo ganske greit :D men alt for lite power i forhold til konkurentene :( lurer på hva som e den mest efektive måten å trimme en m20 b25 motor på. desverre ikke tillat med turbo eller kompresor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle,regner med dere kjører på de øvre turtallsregister uansett.

Kjøp maks det du kan få på med orginale ventillommer på stempla + fjærer evt bedre vippetøy. Turtall er hk vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...
Spiller det noen rolle,regner med dere kjører på de øvre turtallsregister uansett.

Kjøp maks det du kan få på med orginale ventillommer på stempla + fjærer evt bedre vippetøy. Turtall er hk vettu.

ser det er en gammel tråd.. men prøver.. har 288 grader kvasskam på e30 325. går d bra med originale fjærer? kan 320 fjærer anbefales?

har 0,25 mm klaring nå.. tikker litt mer enn før.. bør jeg gå opp eller ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser det er en gammel tråd.. men prøver.. har 288 grader kvasskam på e30 325. går d bra med originale fjærer? kan 320 fjærer anbefales?

har 0,25 mm klaring nå.. tikker litt mer enn før.. bør jeg gå opp eller ned?

Leverandøren anbefaler som regel om det bør byttes fjører eller ikkje.

Men sannsynligheten er stor for at en såpass kam som dette bør andre fjører benyttes.

Hovedsaken er at fjøra må være stram nok til denne kammen og at fjørvindingene ikkje butter sammen pga høyere ventilløft og stigning på flanken når tutallet blir høyt.

Du kan måle spennet i fjøra di for å sjekke tilstanden på de,samt måle vinkelen på de(90grader).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...