Gå til innhold

Verkstedhåndbok til E34 M5, hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Okej, nå er den ihvertfall bestillt. Kom på $ 129.90 noen som vet hvor mye frakten kommer til å komme på? Og sendes de ifra england eller usa? Evt. hvor lang tid tar det?

Du slipper iallefall å betale moms/toll, siden alle bøker/blad er fritatt m.v.a. :wink:

• 3 weeks later...
Skrevet
Jeg bestillte boken fra Bentley for en tid tilbake, når jeg søker på det amerikanske UPS track and trace number`et så kommer det at den er følgende sted:

http://wwwapps.ups.com/WebTracking/proc ... track.y=11

Hva må jeg gjøre for å få den ut av tollen og hjem? Og hvor må jeg ringe? Det er jo ingen som tar kontakt med meg :/

Rart den har blitt stoppet i det hele tatt, da det IKKE skal betales m.v.a. for bøker.!!

6. Mval. § 63 jf. § 16 første ledd nr. 7 og 8 - innførsel av aviser, bøker og

tidsskrifter.

Det fremgår av Ot.prp. nr. 17 (68-69) side 46, at begrunnelsen for et avgiftsfritak for disse

varetyper er hensynet til at det trykte ord i et så lite språksamfunn som det norske, skal være

fritatt for den belastning som en avgift utgjør. En avgift vil virke hemmende på den frie

opinionsdannelse, og kulturelle hensyn vil følgelig også bli skadelidende. Merverdiavgiftsfritaket

er på dette punkt språk- og kulturpolitisk begrunnet.

Regelverket i mval. § 16 nr. 7 og nr. 8, herunder forskrift 16 og 19, er generelt kommentert under

punkt 16.9. og 16.10 i Merverdiavgiftshåndboken.

6.1. Avgiftsfritak for innførsel av aviser.

Dette omfatter de alminnelige nyhetsaviser, jf. Ot.prp. nr. 17 (68-69) side 54. Trykksaker som

hovedsakelig inneholder reklame og som utdeles gratis, ansees ikke som alminnelig nyhetsavis i

lovens forstand.

Avisene må etter bestemmelsen utkomme regelmessig med minst et nummer ukentlig.

Utkommer den sjeldnere vil den eventuelt måtte bli å vurdere etter fritaket for tidsskrifter, jf.

nedenfor under punkt 6.3. Fritaket gjelder i alle ledd, i motsetning til bok- og tidsskriftsfritaket,

som er begrenset til kun siste omsetningsledd. Det vises for øvrig til Merverdiavgiftshåndboken

punkt 16.9. hvor bl.a. noen enkeltsaker er gjennomgått.

6.2. Avgiftsfritak for innførsel av bøker.

Fritaket omfatter bøker i siste omsetningsledd, og er nærmere regulert i forskrift 19.

De tilfellene som er nevnt i forskrift 19 §§ 2 og 3, og som ikke er omfattet av dette

avgiftsfritaket, kan likevel være unntatt etter bestemmelsene i forskrift 12 (for eksempel § 5 nr. 5,

nr.7, eller nr. 9), jf. kommentarene ovenfor.

Ring kundeservice på 810 00 710 og få en forklaring på hvorfor pakken er stoppet....

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Da var den ankommet. Hentet den på postkontoret nå på fredag. Fy å lang tid det skulle ta før den kom. Men dette var ikke som en Haynes manual, boken er utrolig detaljert og er på rundt 1000 sider:) Tror nok det står det meste jeg trenger i denne lefsa:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...