Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,har skiftet til M3 girkasse på min 323.. men har fått problem med den orginale giroverføringen.. den går ikke skikkelig inn i 2. og 4. gir.. også er den lang mellom girene, noen som vet om noen form for "shortshift" som funker? noen som eventuelt har dette?

Skrevet

noen som vet om noen som selger komplett.. den overføringa jeg har nå butter i karosseriet fordi den er så lang mellom gira.. og går dermed ikke helt i 2. og 4. gir.. har du noe tips så hadde det vært fint :)

Skrevet

bump, trenger no svar så jeg vet hva jeg kan bruke... noen som har prøvd de shortshift'ene du får kjøpt hos f.ks realcar?

Skrevet

jeg har samme problemet på min ombygde 325i. Jeg har ikke byttet girkasse, men byttet motor. Jeg har fortsatt den samme girkassa, men måtte flytte kassa litt bakover, på det ande settet med skruehull til girtraversen. Da ble giroverføringen litt lang, så 2. og 4. gir er litt køddent. Hopper ut av og til. Men jeg er usikker på hva som er for langt, er det selve gir armen (den øverste)eller er det den nederste stanga som er for lang?

Skrevet
jeg har samme problemet på min ombygde 325i. Jeg har ikke byttet girkasse, men byttet motor. Jeg har fortsatt den samme girkassa, men måtte flytte kassa litt bakover, på det ande settet med skruehull til girtraversen. Da ble giroverføringen litt lang, så 2. og 4. gir er litt køddent. Hopper ut av og til. Men jeg er usikker på hva som er for langt, er det selve gir armen (den øverste)eller er det den nederste stanga som er for lang?

det der er akkurat det samme problemet som jeg har.. noen som har no tips? er de shortshift kit'ene som du får kjøpt noe hjelp? og er de til å stole på?

Skrevet

og dere er sikker på at dere har satt girstanga riktig vei ? byttet fra 4er til 6er selv ingen problemer der. brukt samme girkasse osv.

Skrevet

trengte ikke flytte noe bak nei. alt var bolt on.

ja girpsaken kan jo setter feil vei veldig lett. er jo bare ta av klipset så kan man snu den 360 grader

Skrevet

hos meg satt hele girspaken fast på stanga, så jeg vet den ble riktig vei..... Men jeg måtte flytte hele kassa ett hakk bakover pga 6-eren var tydligvis lenger bakover enn 4-ern.. har ikke hørt om det før... rart.. fler som har merket det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...