brenni Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 hei,har skiftet til M3 girkasse på min 323.. men har fått problem med den orginale giroverføringen.. den går ikke skikkelig inn i 2. og 4. gir.. også er den lang mellom girene, noen som vet om noen form for "shortshift" som funker? noen som eventuelt har dette?
icc Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 M3 shortshift funker fest! Virker som om giroverføringsstanga er litt kort også.
brenni Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 noen som vet om noen som selger komplett.. den overføringa jeg har nå butter i karosseriet fordi den er så lang mellom gira.. og går dermed ikke helt i 2. og 4. gir.. har du noe tips så hadde det vært fint
brenni Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2008 bump, trenger no svar så jeg vet hva jeg kan bruke... noen som har prøvd de shortshift'ene du får kjøpt hos f.ks realcar?
jensemann23 Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 jeg har samme problemet på min ombygde 325i. Jeg har ikke byttet girkasse, men byttet motor. Jeg har fortsatt den samme girkassa, men måtte flytte kassa litt bakover, på det ande settet med skruehull til girtraversen. Da ble giroverføringen litt lang, så 2. og 4. gir er litt køddent. Hopper ut av og til. Men jeg er usikker på hva som er for langt, er det selve gir armen (den øverste)eller er det den nederste stanga som er for lang?
haavard Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 På min 325 coupe med is-kasse, er det korta inn giroverføring med 2-3cm. Mens på compacten med 2,5 L og 316-kasse var det bolton.
brenni Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2008 jeg har samme problemet på min ombygde 325i. Jeg har ikke byttet girkasse, men byttet motor. Jeg har fortsatt den samme girkassa, men måtte flytte kassa litt bakover, på det ande settet med skruehull til girtraversen. Da ble giroverføringen litt lang, så 2. og 4. gir er litt køddent. Hopper ut av og til. Men jeg er usikker på hva som er for langt, er det selve gir armen (den øverste)eller er det den nederste stanga som er for lang? det der er akkurat det samme problemet som jeg har.. noen som har no tips? er de shortshift kit'ene som du får kjøpt noe hjelp? og er de til å stole på?
Dirty Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 og dere er sikker på at dere har satt girstanga riktig vei ? byttet fra 4er til 6er selv ingen problemer der. brukt samme girkasse osv.
brenni Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2008 det veit jeg ikke.. var ikke jeg som bytta girkassa..
jensemann23 Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 riktig vei, tenker du på selve girspaken? Ja det er jeg sikker på. Men jeg flytta girkassen et hakk bak, gjorde du ikke det da du bytta fra 4-er til 6-er?
Dirty Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 trengte ikke flytte noe bak nei. alt var bolt on. ja girpsaken kan jo setter feil vei veldig lett. er jo bare ta av klipset så kan man snu den 360 grader
Azeton Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Det beste ville være å prøve og snu den 180grader www.uucmotorwerks.com har sånn super kvalitets shortshiftere
brenni Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2008 har vært hos GS å handlet justerbar shortshift fra K-sport.. den anbefales:D blei helt konge
jensemann23 Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 hos meg satt hele girspaken fast på stanga, så jeg vet den ble riktig vei..... Men jeg måtte flytte hele kassa ett hakk bakover pga 6-eren var tydligvis lenger bakover enn 4-ern.. har ikke hørt om det før... rart.. fler som har merket det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå