Jump to content

Bytte av Bremserør..

BreitBau
 Share

Recommended Posts

Da er bytting av bremserør gjort og verkstedregninga kom på omtrent 5000 kroner.. Da har de bytte røra fra hovedsylinder og bak til rørene bak..

Riktignok skal jeg ærlig innrømme at dette er på en Golf Mk3, og tenker da med gru på når dette skal skje på Bmwen, der man gjerne må ned med tanken o.l. for å komme til på alt hvis mye må byttes..

Spurte også verkstedsjefen der, hvor lang levetid en kan forvente at bremserør har, og får da til svar at man kan regne med en levetid på 6-8 år, med dagens salting og bilvedlikehold (les: dårlige)..

Er det ikke ille, når bilen må gjennom en reperasjon på 5000 kroner vært 6-8 år? Det er jo uten tvil saltingen, og den store saltingen her oppe som er direkte årsak til rust på bremserør?

Problemet her oppe, er at for å holde barvegsstrategi, så saltes det 2 ganger om dagen. De eneste oppholdene i salting her oppe er når det snør. Dette er i sterk kontrast, med det jeg TROR barveisstrategien egentlig er tiltenkt, salting noen ganger i uka i mildere klima ved kysten og i bytrafikk der varme fra friksjonen i bildekkene er nok til å holde veien bar.

Nok om det, barvegsstrategi var ikke poenget å diskutere, men tvertimot følgene av det med at bilvedlikeholdet nå blir mye dyrere :roll:

Ja du kan glede deg til å bytte på bmw'n;) Har akkurat gjort det på min å det var en driitjobb for å si det mildt. Bytta også hjullager noe som tilsvarer å nesten demontere hele bakstillinga, hehe:) Vil ikke engang tenke tanken på hva dette hadde kommet på om det skulle vært gjort på et verksted!

Det er kobberrør ja, og jeg angrer på jeg ikke gjorde det selv.. Herregud, er jo golf med ikke noe annet bak enn en bakaksel.. Ikke noe tank man må rundt, ikke noe mikk makk med opphenget, bare å dra de forbaska rørene.. Hadde spart mye på å kjøpe 8 meter kobberrør og ett flensesett der ja..

Må bare legge til at jeg har noe Zinga hjemme.. Er slikt de bruker på brukar og stålkonstruksjoner osv.. :P Knabba med meg etter jeg mala ei bru engang.. Veier jo f... meg rundt 2 kg på litern.. :D

Ren sink.. Deretter skal de overmales med tectyl, så holder vel skjiten ei stund..

Kobberrør med tektyl på er flott. Da slipper du at de blir grønne og stygge.

Synd ikke koblingene er rustfrie også.

Møller som gjorde det eller? 5000 var da dyrt. Ofte legger vi røra på utsida ting som tanker ol. på gamle drittbiler. Bruker egne rørfester og selvborrende skruer.

Men er klart at om de demonterte og ordna så blir det fort penger av det. Det som er mest riktig, men er ikke alltid særlig lønnsomt på gamle biler

Må bare legge til at jeg har noe Zinga hjemme.. Er slikt de bruker på brukar og stålkonstruksjoner osv.. :P Knabba med meg etter jeg mala ei bru engang.. Veier jo f... meg rundt 2 kg på litern.. :D

Ren sink.. Deretter skal de overmales med tectyl, så holder vel skjiten ei stund..

Sjokkert over at du først stjeler også skryter av det her!! :twisted:

Byttet bremserør på BMWen for en liten stund siden. Var noe herk, men absolutt verdt det. Betalte 350kr for et ferdig preparert sett og HundreOgNoen kroner får en sånn ting som bøyer rør fra biltema. Meg og fatteren brukte en lørdag på det. Billig og den tiden under bilen med pappa var priceless. Kvalitetstid med stor K.

Jæger ville jo ha nesten 8000,- for jobben.. UTROLIG 8)

(Andre verksted er garantert billigere)

Kristian08

Sjokkert over at du først stjeler også skryter av det her!! :twisted:

Hehe.. halv liter i ett treliterspann ser jeg ikke på som noe stress ;) Vi hadde hatt på det som trengtes, og etter beregningene så ble det uansett 2 stykk 3 litersspann for mye :P Åpne trelitere fikk de ikke levert tilbake, og det koster ekstra å levere spesialavfall på fyllinga :D

Forøvrig så stemte ikke prisen helt.. Innlagt i prisen så lå det dempere til 1200 kroner.. Jeg spurte egentlig om hva denne reperasjonen kostet, men han oppfattet det som at jeg spurte om hva regningen min der nede var på nå.. Likevel blir det 4600 kroner, men det er nå forsåvidt greit da.. Skal ha godt betalt for å få dritt i øya..