Gå til innhold

Fra 320i til 328i E36 Hva kreves av BT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Bimmers guruer, jeg har en 1994 mod. 320i sedan som jeg har planer om å bytte ut motoren til en 328i 8)

Noen som vet hva som kreves av BT for å få til dette, utenom motor, ledningsnett, hjerne.

Mener å ha lest ett eller annet sted om at det kun er bremsene bak som må oppgraderes? og resten på 320 skulle være likt som på 328i.

Stemmer dette?

Har lyst til å gjøre dette innen lovlige former 8)

Det jeg har lagt merke til er at oljepåfyllingslokket på 320i t.o.m 1994 mod. er plassert bakerst på toppen og denne motoren har betegnelsen B50 M20.

Fra min synsvinkel ser det ut som om sen 1994 mod. fikk plasert oljepåfyllingen framme på toppen og har benevnelsen B52 M20.

Kan dette stemme???

Hjeeelp :roll:

Skrevet

Du må dokumentere hvor delene kommer fra også. Om du slipper unna chassisbekreftelse vet jeg ikke, men hør på forhond med bt. Da kommer du enklere gjennom det også

Skrevet

Hvis det skal godkjennes og bli tilsvarende som en 328i så må motor, girkasse, mellomaksling og drivakslinger byttes.

Bakbremser også.

Du kjenner til startsperra på 328i motoren?

Vet ikke ellers hvordan det ligger an, om det er noe forskjell på oppheng og div, men tror ikke det.

Men du får høre med BT hva de sier.

Skrevet

Jøye oss det er mye synsing rundt det temaet her!!

du trenger ikke bytte gearkasse, mellomaksling og diff for å få den godkjent på BT det holder med å ha samme bremser som 328, hjuloppheng er likt på alle e36 med unntak av noen forandringer på M3 og de modeller levert før 1992 som i stor grad hadde samme understell som e36 M3 senere fikk med stabstag opp på demper foran osv osv.

Gearkasse, mellomaksling og diff er forskjellig fra 328 til 320 så de delene bør du bytte men det er ikke nødvendig i forhold til godkjenning. BT driter i om det er sansynlig att diffen din ryker for det har ingenting med sikkerhet og kjøre egenskaper å gjøre.

Skrevet
Jøye oss det er mye synsing rundt det temaet her!!

du trenger ikke bytte gearkasse, mellomaksling og diff for å få den godkjent på BT det holder med å ha samme bremser som 328, hjuloppheng er likt på alle e36 med unntak av noen forandringer på M3 og de modeller levert før 1992 som i stor grad hadde samme understell som e36 M3 senere fikk med stabstag opp på demper foran osv osv.

Gearkasse, mellomaksling og diff er forskjellig fra 328 til 320 så de delene bør du bytte men det er ikke nødvendig i forhold til godkjenning. BT driter i om det er sansynlig att diffen din ryker for det har ingenting med sikkerhet og kjøre egenskaper å gjøre.

Ja her var det mye synsing :shock: Takk for svar Ole@Automote, ser ut som du vet hva du snakker om 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...