Disaster Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Hei Bimmers guruer, jeg har en 1994 mod. 320i sedan som jeg har planer om å bytte ut motoren til en 328i Noen som vet hva som kreves av BT for å få til dette, utenom motor, ledningsnett, hjerne. Mener å ha lest ett eller annet sted om at det kun er bremsene bak som må oppgraderes? og resten på 320 skulle være likt som på 328i. Stemmer dette? Har lyst til å gjøre dette innen lovlige former Det jeg har lagt merke til er at oljepåfyllingslokket på 320i t.o.m 1994 mod. er plassert bakerst på toppen og denne motoren har betegnelsen B50 M20. Fra min synsvinkel ser det ut som om sen 1994 mod. fikk plasert oljepåfyllingen framme på toppen og har benevnelsen B52 M20. Kan dette stemme??? Hjeeelp
RobertN Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Girkasse,mellomaksel,diff og stikkakseler er vel heller ikke like.
Disaster Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 Girkasse,mellomaksel,diff og stikkakseler er vel heller ikke like. Vet ikke jeg, jeg bare har lyst på info om dette
MPowered Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Du må dokumentere hvor delene kommer fra også. Om du slipper unna chassisbekreftelse vet jeg ikke, men hør på forhond med bt. Da kommer du enklere gjennom det også
E36Cab1 Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Heter forrestem M5xB2x ,M20 var de eldre motorene
RobertN Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Girkasse,mellomaksel,diff og stikkakseler er vel heller ikke like. Vet ikke jeg, jeg bare har lyst på info om dette Ganske sikker på at det ikke er likt.
Disaster Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 Heter forrestem M5xB2x ,M20 var de eldre motorene ja selfølgelig byttet litt om på benevnelsen.
LianLi Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Hvis det skal godkjennes og bli tilsvarende som en 328i så må motor, girkasse, mellomaksling og drivakslinger byttes. Bakbremser også. Du kjenner til startsperra på 328i motoren? Vet ikke ellers hvordan det ligger an, om det er noe forskjell på oppheng og div, men tror ikke det. Men du får høre med BT hva de sier.
Ole@Automote Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Jøye oss det er mye synsing rundt det temaet her!! du trenger ikke bytte gearkasse, mellomaksling og diff for å få den godkjent på BT det holder med å ha samme bremser som 328, hjuloppheng er likt på alle e36 med unntak av noen forandringer på M3 og de modeller levert før 1992 som i stor grad hadde samme understell som e36 M3 senere fikk med stabstag opp på demper foran osv osv. Gearkasse, mellomaksling og diff er forskjellig fra 328 til 320 så de delene bør du bytte men det er ikke nødvendig i forhold til godkjenning. BT driter i om det er sansynlig att diffen din ryker for det har ingenting med sikkerhet og kjøre egenskaper å gjøre.
Disaster Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2008 Jøye oss det er mye synsing rundt det temaet her!!du trenger ikke bytte gearkasse, mellomaksling og diff for å få den godkjent på BT det holder med å ha samme bremser som 328, hjuloppheng er likt på alle e36 med unntak av noen forandringer på M3 og de modeller levert før 1992 som i stor grad hadde samme understell som e36 M3 senere fikk med stabstag opp på demper foran osv osv. Gearkasse, mellomaksling og diff er forskjellig fra 328 til 320 så de delene bør du bytte men det er ikke nødvendig i forhold til godkjenning. BT driter i om det er sansynlig att diffen din ryker for det har ingenting med sikkerhet og kjøre egenskaper å gjøre. Ja her var det mye synsing Takk for svar Ole@Automote, ser ut som du vet hva du snakker om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå