OverKill Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Finnes det en fabrikkinnstilling på blandingsskruen som er på luftmengdemåleren på denne motoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Hofstad Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Spørs åsen modell du har, men ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OverKill Posted October 15, 2008 Author Share Posted October 15, 2008 Er enn 1988/1989 modell, altså facelift. Hjelp mottas med STOR takk!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Hofstad Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 ER en plugg du må ta av som er plastikk, sitter en umbrako ned i der som justerer mengden luft. Denne må IKKE justeres unntatt ved avgassmåling. Hvorfor justere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OverKill Posted October 16, 2008 Author Share Posted October 16, 2008 Skruen har blitt justert på og lurer på om det er dette som får motoren til å ikke gå helt jevnt. Derfor jeg kunne trengt å vite om det var en spesiell fabrikkinnstilling på den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansV Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Optimal innstilling vil være avhengig av motoren og resten av oppsettet ditt. Tror ikke du finner noen optimal grunninstilling. Ta deg heller en tur på ett værksted og kjør en justering med en avgassmåler tilkoblet. Tar ikke mer enn 5-10 minutter. Ellers kan du bare prøve deg litt fram selv. Hvis du teller hvor mange turn du trenger for å bunne skruen kommer du deg greit tilbake. Du kan høre litt på motoren hvordan den oppfører seg når du skrur. Tror du skal ligge der turtallet begynner å synke litt når du skrur innover. Evt. skru litt tilbake når du hører att turtallet faller. Poenget er vel at du skal ha litt feit blanding på tomgang, men ikke så mye at pluggene soter ned. Du vil uansett ikke ødelegge noe med å feiljustere så lenge du ikke har katalysator eller lambda. Bare husk av hvis du har vakumlekkasjer blir aldri denne justeringen bra. Skjekk dette først. Bruk startgass rund innsuget og slanger på tomgang for på se om du påvirker turtallet noe sted. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OverKill Posted October 16, 2008 Author Share Posted October 16, 2008 HansV, takk skal du ha! Motoren er en facelift motor og skal egentlig ha Lambda-sonde. Denne har jeg ikke, men det skal vel ikke ha noe å si? Vet om en her inne som kjører uten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now