Gå til innhold

Bilsterio til e36 cab


 Share

Anbefalte innlegg

hei dere, har kjøpt meg Bmw e36 cab.

for å være erlig er dette den mest DRITTBILEN jeg har vert med på når det gjelder å ha annlegg i:shock: kansje jeg har bare vert utrolig uheldig eller er dette tilfelle?

Når jeg kjøpte bilen var det en Sonyspiller i som ble byttet til en Alpine IVA-D106R.

bakhøytalere: DLS 425 coaxial

frontsett: DLS MS5A, 2-veisk komponentsett.

er den 4-kanals DLS forsterker.

med det første var det ei ufatlig susing som følgte motor-turtallet, anntydligvis såkaldt dynamostøy, tok opp igjen å la signalkablene i midten av bilen. støyet var det forsatt. lakt opp både + og - fra batteriet til spilleren. tenkte muligens at kabelskoen på høytalerene kunne gi litt dårlig kontkt så har loddet koblingene for det ikke skal være dårlig kontakt.

har prøvd med en Dynabell forsterker og det er forsatt susing, med andre høytalere og med 3 forskjellige spillere. og er ganske oppgitt når jeg forsatt har susing og nå er det blitt skurring i høytalerene til tider når jeg vrir på rattet.

noen som har hatt lignene problem eller som muligens har noen tips om annlegg til e36 cab?

har vurdert å kjøpe nytt men er usikker på om jeg klarer å få inn 10" subb bake pga plass? noen som vet hva dimmensjon det er på orginalhøytaleren som står i bake og framme på cab'n?

takk for alle seriøse svar:) og beklager for alle skrivefeil(dyslektiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd å legge opp ny jordingskabel til spiller? ellers sjekk alle jordinger....

Har lakt opp egen strøm og joringskabel til spilleren fra batteriet,

det som er at nå har jeg tatt ut spilleren og bakhøytalerene og testet dem på stua på et 12v batteri, spilleren lager litt susing i høytalerene når den står på Volum 0, men har en misstanke på at det er gain som er høy på forsterkeren, da kan det bli litt susing.

men får ikke vekk dynamostøyet fra bilen:S har ny spiller i bilen, og no som jeg har tatt ut bakhøytalerene er den knitringen som jeg hadde problem med ei liten stund med blitt borte.

om det er noen som har god peiling på dynamostøy her så har jeg et spørsmål: det som er at dynamostøy er der heile tiden men det som er litt rart at graden av støyen kan være forskjellig fra gang til gang jeg starter opp bilen? noen som vet hva det kan være?

Er det noen som har erfaring med og bygge sub-kasse bak setet/under cab'n? for vurderer og lage trykk-kasse under eller bruke bassrefleksrør inn i midten av setet bake? Er ikke sikker enda, blitt annbefalt og legge subben i reservehjulbrønnene men stiller meg skeptisk til det fordi jeg vil ha bagasjeplass og helst forsterker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...