S.Hafsmo Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 har omsider kommet til statene igjen, så da er det på tide å begynne å mase på clutchmasters siden jeg ikke fikk tak i dem sist jeg var her. har nå sendt en par mailer til dem, og etter litt frem og tilbake anbefaler dem Sinterclutch om man skal brumme litt på bane. det jeg da lurer på, er det verdt det? å gjøre bilen såpass ukomfortabel med en av/på clutch for å få en par turer på banen? jeg har aldri kjørt med sinter selv, så hadde vært greit med litt respons fra de her på forumet som kjører sinter. dette skal da holde til en m60b40 med ESS sitt komp. kit. det er disse settene det står mellom; Sinter eller Karbon/Kevlar
ehrnst Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 hvor mange "puck" snakker vi om da? jeg har 6puck og det fungerer helt greit. 4 vil nok bite enda mer. jeg vet det er flere som bygger om orginal senter til sinter så du beholder fjærene osv. da blir det sikkert "stock"
Morty999 Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 er ikke så ille som alle sier å kjøre med 4 ucka sinter, man blir fort vant til det, men ja den biter litt fortere, men det merker men ikke noe spesielt til når man blir vant til det
S.Hafsmo Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2008 ja, men da tror jeg at jeg går for sinter. blir 6 pucks. så får vi se hvordan det går. bare synd den norske krona er så satans lav for tiden. er jo 6.50 for dollaren nå. så clutchen blir 1500,- dyrere enn planlagt.. hva er en fin pris i Norge på et slikt clutchsett?
M3 Yngve Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Gå for sinter og 6 pucka. Jeg har 4 på min M3 med ESS CRF550 kitt. Funker utmerket, og er ikke noe problem å kjøre på gata med.
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Jeg kjører med dobbel plate clutch fra specclutch.. Synes denne clutchen er noe brå av seg.. prøver du og ta løst på tomgang så kubber du motoren lett.. og for høyt turtall så er det bakhjula som går et par runder før du forlater lyskrysset.. men etter litt til venning så er clutchen fin og kjøre med igrunn.. Min var et komplett sett med svinghjul og trykk plate og disker.. men diskene mine har ikke pucker som mange her kaller det.. er hele plater med meg.. og ingen demping av noe slag.. godkjent for god over 1000 nm hvist jeg ikke husker helt feil..
S.Hafsmo Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2008 skulle holde til over 1000nm den stage 4 clutchen der, så da blir det vel handel når vi kommer til andre siden av statene. håper dollarkursen synker litt til da.. nå håper jeg bare girkassen kommer snart. ellers har jeg deler for 10-12k til overs. forresten, hvor handler folket her clutch fra? jeg tenkte å handle direkte fra clutchmasters i statene og da blir det 6100,- NOK. men med den dollarkursen kunne det jo hende at noen i Norge kunne være konkurransedyktig?
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Handlet rett fra www.specclutch.com jeg.. Snakket med david norton og fikk meg en meget god handel.. regner med ca 6000-7000 for de vanlige dødlige her.. en del billigere til meg.. for en gangs skyld hadde jeg flaks..
S.Hafsmo Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2008 6-7k for et komplett sett med trykkplate, pilot- og utløserlager? hørtes jo ikke så gærnt ut. men da tror jeg bare jeg tar med et sett i kofferten. satser på at det passer på svinghjulet fra jb racing.
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 tar jeg ikke helt feil så er det jb racing som har levert svinghjulet på clutchen min.. skal du være lenge i statene? muligheter for og handle for meg på summit? hehe
S.Hafsmo Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2008 ja, når du sier det så var ikke mitt så ulikt de svighjulene spec solgte. er bare innom masse plasser. så jeg bestiller på nett og får det sendt til agenten i Baltimore, som er siste havn før Europa. men hva er det du skal ha fra SummitRacing da? trodde de dreiv mest med amcar?
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 sender deg pm jeg.. men har amcar å.. men summit har nesten ALT..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå