Gå til innhold

Sinter eller Karbon/kevlar clutch. E34 540i

Anbefalte innlegg

Skrevet

har omsider kommet til statene igjen, så da er det på tide å begynne å mase på clutchmasters siden jeg ikke fikk tak i dem sist jeg var her.

har nå sendt en par mailer til dem, og etter litt frem og tilbake anbefaler dem Sinterclutch om man skal brumme litt på bane.

det jeg da lurer på, er det verdt det? å gjøre bilen såpass ukomfortabel med en av/på clutch for å få en par turer på banen?

jeg har aldri kjørt med sinter selv, så hadde vært greit med litt respons fra de her på forumet som kjører sinter.

dette skal da holde til en m60b40 med ESS sitt komp. kit.

det er disse settene det står mellom; Sinter eller Karbon/Kevlar

Skrevet

hvor mange "puck" snakker vi om da?

jeg har 6puck og det fungerer helt greit.

4 vil nok bite enda mer.

jeg vet det er flere som bygger om orginal senter til sinter så du beholder fjærene osv. da blir det sikkert "stock"

Skrevet

er ikke så ille som alle sier å kjøre med 4 ucka sinter, man blir fort vant til det, men ja den biter litt fortere, men det merker men ikke noe spesielt til når man blir vant til det

Skrevet

ja, men da tror jeg at jeg går for sinter. blir 6 pucks. så får vi se hvordan det går. ;)

bare synd den norske krona er så satans lav for tiden. er jo 6.50 for dollaren nå. så clutchen blir 1500,- dyrere enn planlagt..

hva er en fin pris i Norge på et slikt clutchsett?

Skrevet

Gå for sinter og 6 pucka. Jeg har 4 på min M3 med ESS CRF550 kitt. Funker utmerket, og er ikke noe problem å kjøre på gata med.

Skrevet

Jeg kjører med dobbel plate clutch fra specclutch.. Synes denne clutchen er noe brå av seg.. prøver du og ta løst på tomgang så kubber du motoren lett.. og for høyt turtall så er det bakhjula som går et par runder før du forlater lyskrysset.. men etter litt til venning så er clutchen fin og kjøre med igrunn.. ;) Min var et komplett sett med svinghjul og trykk plate og disker.. men diskene mine har ikke pucker som mange her kaller det.. er hele plater med meg.. og ingen demping av noe slag.. godkjent for god over 1000 nm hvist jeg ikke husker helt feil.. :)

Skrevet

skulle holde til over 1000nm den stage 4 clutchen der, så da blir det vel handel når vi kommer til andre siden av statene. håper dollarkursen synker litt til da..

nå håper jeg bare girkassen kommer snart. ellers har jeg deler for 10-12k til overs. ;)

forresten, hvor handler folket her clutch fra? jeg tenkte å handle direkte fra clutchmasters i statene og da blir det 6100,- NOK. men med den dollarkursen kunne det jo hende at noen i Norge kunne være konkurransedyktig?

Skrevet

6-7k for et komplett sett med trykkplate, pilot- og utløserlager? hørtes jo ikke så gærnt ut. men da tror jeg bare jeg tar med et sett i kofferten. satser på at det passer på svinghjulet fra jb racing. ;)

Skrevet

ja, når du sier det så var ikke mitt så ulikt de svighjulene spec solgte.

er bare innom masse plasser. så jeg bestiller på nett og får det sendt til agenten i Baltimore, som er siste havn før Europa. men hva er det du skal ha fra SummitRacing da? trodde de dreiv mest med amcar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...