Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Så på en 2000 modell av 320 coupe i går kveld som jeg vurderte å kjøpe. Men den hadde litt "bobler" i lakken nederst ved begge dørene. Ikke på selve dørene, men i metallet under dørene.

Eier mente det hadde vært slik siden han kjøpte bilen for 1 år siden.

Er vel ikke helt optimalt det der, kan vel fort begynne å flake av og ruste?

mvh

André

Skrevet

Da er det garantert rust fra falsen/skjøten under døra. Du kan også være helt sikker på at det bare blir værre og at det vil flasse av etter hvert.

I værste fall kan også døra være gjennimrustet fra innsiden.

Den eneste som hjelper er å slipe/sandblåse bort all løs rust og lakk, og ha på ruststoppende grunning + lakk.

Hvis det er gjennomrusting må dørene byttes, sveises eller sparkles.

Skrevet
Da er det garantert rust fra falsen/skjøten under døra. Du kan også være helt sikker på at det bare blir værre og at det vil flasse av etter hvert.

I værste fall kan også døra være gjennimrustet fra innsiden.

Den eneste som hjelper er å slipe/sandblåse bort all løs rust og lakk, og ha på ruststoppende grunning + lakk.

Hvis det er gjennomrusting må dørene byttes, sveises eller sparkles.

Uaktuelt å kjøpe den bilen, mao. Takk for svar! :)

Skrevet

De dørene er nok i ferd med å bli slik som på den 99 modellen jeg så på forrige uke:

iu4tzem0ky6gw8blfmtm.jpg

wn0hagjka3ppm5gn5197.jpg

glgd21bkjrboswpw24lh.jpg

ozgfvwfvgcut151oeigq.jpg

ho7lp0upxwm68g1q8mj7.jpg

Rusten kommer innefra, så skal man få det bort for en lengre periode så må dørene byttes.

Skrevet

Det rare med dørene på BMW synes jeg, er at vannet som renner ned langs vinduene renner rett ned i bunnen av døra. Her vil det altså konstant ligge vann når det regner. Vannet renner jo ut igjen i bakkant av døra, men hallo! For et miljø det blir inni døra da.. Skulle heller vært en slags "takrenne" rett under vinduet av plast eller noe, slik at vannet rant nedi den og ut gjennom et rør. Jeg åpnet alle dørene på E36-en min. Det var det ikke tegn til rust ennå, men jeg pusset ned og sprayet tectyl overalt. Satser på at det holder noen år da.

Skrevet

Er jo rustgaranti fra bmw,no vet jeg møller har 10år på rust og det er fra den minste anntydning rust,hadde en A3 som jeg nesten fikk hellakkert med 2 nye dører og bakluke etc. så hadde sikkert vært lurt å tatt en prat BMW.

Da kan jo du prute på det med rusten,for så å kjøre å få det fikset på garantien:)

Skrevet

6 år er rustgarantien fra bmw. Iallefall fram til 2004. Skal du få noe etter at de 6 årene har gått så tror jeg jammen man skal være god til å prate for seg. Iallefall om bilen er importert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...