andhess Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Hei! Så på en 2000 modell av 320 coupe i går kveld som jeg vurderte å kjøpe. Men den hadde litt "bobler" i lakken nederst ved begge dørene. Ikke på selve dørene, men i metallet under dørene. Eier mente det hadde vært slik siden han kjøpte bilen for 1 år siden. Er vel ikke helt optimalt det der, kan vel fort begynne å flake av og ruste? mvh André
HansV Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Da er det garantert rust fra falsen/skjøten under døra. Du kan også være helt sikker på at det bare blir værre og at det vil flasse av etter hvert. I værste fall kan også døra være gjennimrustet fra innsiden. Den eneste som hjelper er å slipe/sandblåse bort all løs rust og lakk, og ha på ruststoppende grunning + lakk. Hvis det er gjennomrusting må dørene byttes, sveises eller sparkles.
andhess Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2008 Da er det garantert rust fra falsen/skjøten under døra. Du kan også være helt sikker på at det bare blir værre og at det vil flasse av etter hvert.I værste fall kan også døra være gjennimrustet fra innsiden. Den eneste som hjelper er å slipe/sandblåse bort all løs rust og lakk, og ha på ruststoppende grunning + lakk. Hvis det er gjennomrusting må dørene byttes, sveises eller sparkles. Uaktuelt å kjøpe den bilen, mao. Takk for svar!
Espen M33 Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 De dørene er nok i ferd med å bli slik som på den 99 modellen jeg så på forrige uke: Rusten kommer innefra, så skal man få det bort for en lengre periode så må dørene byttes.
jensemann23 Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Det rare med dørene på BMW synes jeg, er at vannet som renner ned langs vinduene renner rett ned i bunnen av døra. Her vil det altså konstant ligge vann når det regner. Vannet renner jo ut igjen i bakkant av døra, men hallo! For et miljø det blir inni døra da.. Skulle heller vært en slags "takrenne" rett under vinduet av plast eller noe, slik at vannet rant nedi den og ut gjennom et rør. Jeg åpnet alle dørene på E36-en min. Det var det ikke tegn til rust ennå, men jeg pusset ned og sprayet tectyl overalt. Satser på at det holder noen år da.
325ti Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Om du har problemer med vannsamling i dørene bør du sjekke dreneringene dine. skal vell vere en 3 eller 4 hull langs hele dørlenga nederst..
jensemann23 Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 er ikke vannsamling, vannet renner ut. men det ruster jo mye mer når vannet renner forbi hele tiden enn hvis det samler seg.
BMW_320icoupe Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Er jo rustgaranti fra bmw,no vet jeg møller har 10år på rust og det er fra den minste anntydning rust,hadde en A3 som jeg nesten fikk hellakkert med 2 nye dører og bakluke etc. så hadde sikkert vært lurt å tatt en prat BMW. Da kan jo du prute på det med rusten,for så å kjøre å få det fikset på garantien:)
Espen M33 Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 6 år er rustgarantien fra bmw. Iallefall fram til 2004. Skal du få noe etter at de 6 årene har gått så tror jeg jammen man skal være god til å prate for seg. Iallefall om bilen er importert.
Fliid Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Bobler i lakken betyr fukt under, det betyr da igjen rust. Så der det er boblet er det "garantert" godt rustet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå