Gå til innhold

Motor holder på og dø hver gang jeg trykker inn clutchen

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ulykke kommer sjelden alene:p

Har fått et rart problem på 318 nå, når motoren er varm og jeg er ute og kjører, holder den nesten på og stoppe hver gang jeg trykker inn cluthen og lar turtallet falle til tomgang. Den går helt ned til ca 500 omdreninger før det går opp til rundt 800 igjen som er normalt. Har ingen problemer med ugjevn tomgang ellers og heller ingen problemer med å starte på hverken kaldt eller varm motor. Noen som har noe som helst aning hva det kan være :?:

Det er snakk om en E46 99 mod 318.

Skrevet

Kan høres ut som den suger falsk luft fra et sted, kjøp deg en boks med startgass å spray rikelig på vakumslanger og innsugsmanefoilen mens bilen går på tomgang.

Øker den i turtall mens du sprayer har du en lekkasje.

Skrevet

Var ute og kjørte nå og da var det ikke noe tegn til problemer igjen.

Får håpe det holder seg men fint om du uansett kunne sjekka det når du tar service om en uke :D

Skrevet

garantert ondingslangen i fra toppen inn til innsuget.

når den har morknet opp så klapper den seg i hop og av og til så kan den syg falsk luft der. typisk M43 motoren

Skrevet

når den har morknet opp så klapper den seg i hop og av og til så kan den syg falsk luft der. typisk M43 motoren

Er ingen garanti for dette, jeg har samme problem og jeg har nettopp byttet luftbelgen der.

Dersom det er feilen skal også bilen oppføre seg som en kenguru i første gir.

Skrevet

Er ingen garanti for dette, jeg har samme problem og jeg har nettopp byttet luftbelgen der.

Dersom det er feilen skal også bilen oppføre seg som en kenguru i første gir.

først når man bytter den slangen så må man bytt ventilen også. som står på innsuget.

kan også var tomgangsregulatoren som står på fram siden av innsuget ved gasspjelden

Skrevet

først når man bytter den slangen så må man bytt ventilen også. som står på innsuget.

kan også var tomgangsregulatoren som står på fram siden av innsuget ved gasspjelden

Å bytte ventilen var ikke nødvendig på min andre BMW, men jeg setter en knapp på tomgangsregulatoren.

Skrevet

men skulle den ikke gått ugjevnt ellers å da? Skjer bare når motoren er varm og turtallet er på vei ned mot tomgang.....

Men takker for hjelp så langt :D

Skrevet

Var ute å sjekka nå og fant ikke noe hvit gugge i olja ivertfall :?

Men både når jeg kjørte i går kveld og i mårest så var det plutselig ikke noe problemer igjen....irriterende :( Får håpe at Hofstad finner ut noe når han skal se på bilen.....

Skrevet
En ulykke kommer sjelden alene:p

Har fått et rart problem på 318 nå, når motoren er varm og jeg er ute og kjører, holder den nesten på og stoppe hver gang jeg trykker inn cluthen og lar turtallet falle til tomgang. Den går helt ned til ca 500 omdreninger før det går opp til rundt 800 igjen som er normalt. Har ingen problemer med ugjevn tomgang ellers og heller ingen problemer med å starte på hverken kaldt eller varm motor. Noen som har noe som helst aning hva det kan være :?:

Det er snakk om en E46 99 mod 318.

Låner litt tråden din:)

Har nesten d samme problemet på min 318 46 touring 2000 mod,

Men min bil har ujevn tomgang i tilegg, "hakker ved tomgang". Og de feilene kommer og går. Utrolig irriterende!

Har vært ut og inn på verkstedet hvor jeg kjøpte bilen i februar, Hvergang sier dem at bilen er fiksa nå. men samme gamle hvergang!:evil:

Noen som har tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...