Gå til innhold

Spørsmål angående turbobygg m20b20


///christian
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har noen spørsmål da jeg har ganske lyst til å bygge om m20b20 motoren.

Har sett på et sånn komplett ebay kit, men så har jeg litt spørsmål, har hørt at man må bore i bunnpanna til oljereturen osv. Noen som vet eksakt hvor? Og er modifisering av cooler vanskelig? Og hvilke dyser bør jeg kjøre med? m20b25 dyser? Og det med komp da..

Takker for svar! :D

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva årsmodell du har, men jeg monterte 535i dyser,kjørte 0,5 i trykk og blendet vacuum på tenningsforskyver til fordeleren. Monterte en cooler i liten størrelse foran radiator og borret retur for olja høyest mulig opp i bunnpanna. Dette fungerte problemfritt på alle mulige måter.

Vil ikke akkurat kjøre3 ifra m3`er og m5`er men greit sted å begynne å lære 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva årsmodell du har, men jeg monterte 535i dyser,kjørte 0,5 i trykk og blendet vacuum på tenningsforskyver til fordeleren. Monterte en cooler i liten størrelse foran radiator og borret retur for olja høyest mulig opp i bunnpanna. Dette fungerte problemfritt på alle mulige måter.

Vil ikke akkurat kjøre3 ifra m3`er og m5`er men greit sted å begynne å lære 8)

Takk takk for info og svar! :D

Har en 84 modell.. noe betydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er rimelig lett, tenning styres av en vacuumklokke på fordeleren, derfor må du blende av den, jeg blendet begge slangene som gikk inn på den. gikk ikke å kjøre mer enn 0,5 i trykk men du kan jo justere tenning eller kjøpe en tenningsretarder. Brukte ngk bp7es plugger og klemte sammen åpning til 0,55.

Hvor mye hester det er vet jeg ikke, men grovt regnet 1bar atmosfære + 0,5 i trykk * orig. blir vel 1,5 * 130hk = ca 195hk. Men kan vel med god samvittighet trekke fra 10-20hk, så tilsvarer vel en 325i eller noe sånt...

Var jækli villig til å spinne ihvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Ja er rimelig lett, tenning styres av en vacuumklokke på fordeleren, derfor må du blende av den, jeg blendet begge slangene som gikk inn på den. gikk ikke å kjøre mer enn 0,5 i trykk men du kan jo justere tenning eller kjøpe en tenningsretarder. Brukte ngk bp7es plugger og klemte sammen åpning til 0,55.

Hvor mye hester det er vet jeg ikke, men grovt regnet 1bar atmosfære + 0,5 i trykk * orig. blir vel 1,5 * 130hk = ca 195hk. Men kan vel med god samvittighet trekke fra 10-20hk, så tilsvarer vel en 325i eller noe sånt...

Var jækli villig til å spinne ihvertfall :D

Grunnregelen ang trykk og effekt er vell 10hk pr. 0.1bar.

Og jeg vet dette er noe høyt. Men det kommer selvfølgelig hvordan det er gjort da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...