///christian Skrevet Oktober 16, 2008 Share Skrevet Oktober 16, 2008 Hei. Har noen spørsmål da jeg har ganske lyst til å bygge om m20b20 motoren. Har sett på et sånn komplett ebay kit, men så har jeg litt spørsmål, har hørt at man må bore i bunnpanna til oljereturen osv. Noen som vet eksakt hvor? Og er modifisering av cooler vanskelig? Og hvilke dyser bør jeg kjøre med? m20b25 dyser? Og det med komp da.. Takker for svar! Christian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///christian Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Oktober 17, 2008 Share Skrevet Oktober 17, 2008 Klikk på "Søk i forumet",skriv "M20B20" i søkefeltet og velg "Teknisk" på spesifikasjonene for søket og der finner du drøssevis av svar på samma spørsmål som du stiller..... Se også på prosjektforumet etter lignende motorbygginger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///christian Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2008 hmm, fant ikke noe spesielt.. men er vel ikke så mange som bygger m20b20, fleste er vel m20b25.. kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Idland Skrevet Oktober 17, 2008 Share Skrevet Oktober 17, 2008 Spørs hva årsmodell du har, men jeg monterte 535i dyser,kjørte 0,5 i trykk og blendet vacuum på tenningsforskyver til fordeleren. Monterte en cooler i liten størrelse foran radiator og borret retur for olja høyest mulig opp i bunnpanna. Dette fungerte problemfritt på alle mulige måter. Vil ikke akkurat kjøre3 ifra m3`er og m5`er men greit sted å begynne å lære Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///christian Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Spørs hva årsmodell du har, men jeg monterte 535i dyser,kjørte 0,5 i trykk og blendet vacuum på tenningsforskyver til fordeleren. Monterte en cooler i liten størrelse foran radiator og borret retur for olja høyest mulig opp i bunnpanna. Dette fungerte problemfritt på alle mulige måter. Vil ikke akkurat kjøre3 ifra m3`er og m5`er men greit sted å begynne å lære Takk takk for info og svar! Har en 84 modell.. noe betydning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Idland Skrevet Oktober 18, 2008 Share Skrevet Oktober 18, 2008 nei da er det bare å følge min oppskrift Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///christian Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2008 nei da er det bare å følge min oppskrift Hvordan er det med chip, brukte du det? dyser ifra en m30? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Idland Skrevet Oktober 19, 2008 Share Skrevet Oktober 19, 2008 tror ikke den kan chippes , er vel L-jetronic. Brukte dyser fra m30 (535i) ja, de er vel på 192cc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///christian Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2008 tror ikke den kan chippes , er vel L-jetronic. Brukte dyser fra m30 (535i) ja, de er vel på 192cc. Åja, så det er vel bare og skifte dyser og starte opp? hehe, høres lett ut.. Hvor mye gamp fikk du ca da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Idland Skrevet Oktober 19, 2008 Share Skrevet Oktober 19, 2008 Ja er rimelig lett, tenning styres av en vacuumklokke på fordeleren, derfor må du blende av den, jeg blendet begge slangene som gikk inn på den. gikk ikke å kjøre mer enn 0,5 i trykk men du kan jo justere tenning eller kjøpe en tenningsretarder. Brukte ngk bp7es plugger og klemte sammen åpning til 0,55. Hvor mye hester det er vet jeg ikke, men grovt regnet 1bar atmosfære + 0,5 i trykk * orig. blir vel 1,5 * 130hk = ca 195hk. Men kan vel med god samvittighet trekke fra 10-20hk, så tilsvarer vel en 325i eller noe sånt... Var jækli villig til å spinne ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lightning Skrevet Januar 23, 2009 Share Skrevet Januar 23, 2009 Ja er rimelig lett, tenning styres av en vacuumklokke på fordeleren, derfor må du blende av den, jeg blendet begge slangene som gikk inn på den. gikk ikke å kjøre mer enn 0,5 i trykk men du kan jo justere tenning eller kjøpe en tenningsretarder. Brukte ngk bp7es plugger og klemte sammen åpning til 0,55. Hvor mye hester det er vet jeg ikke, men grovt regnet 1bar atmosfære + 0,5 i trykk * orig. blir vel 1,5 * 130hk = ca 195hk. Men kan vel med god samvittighet trekke fra 10-20hk, så tilsvarer vel en 325i eller noe sånt... Var jækli villig til å spinne ihvertfall Grunnregelen ang trykk og effekt er vell 10hk pr. 0.1bar. Og jeg vet dette er noe høyt. Men det kommer selvfølgelig hvordan det er gjort da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lightning Skrevet Januar 23, 2009 Share Skrevet Januar 23, 2009 Må da selvfølgelig kun tenke på overtrykk. så med ladetrykk på 0,5 blir det MAX 50 hk. I realiteten er det kanskje 35hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå