piggens Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Hei! Har kjøpt meg ny Bmw med elektrisk cab som ikke fungerer,hvordan tar jeg av taket manuelt? har søkt på emnet men får det ikke til likevel.. Det jeg har prøvd hittil er å dra i spaken under venstre baksete,løsne taket foran og dra det bakover samtidig som jeg tar bakpartiet av taket opp,det jeg ikke får til er å åpne den "luken" som taket skal ligge nedi....er det bare å bruke makt eller er det et annet triks?en lås? Takker for alle svar!
Ballder Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Hatthylla er foriglet mot en bryter på koffertlokk, men det burde ikke ha noe og si ved nød prosedyre.
piggens Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2008 hmm,er det bare å "trykke" på denne knappen eller må det noe mer til?
Ballder Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Den bryteren er vel den samme som er til belysningen baki der tror jeg. Feilsøkte en hel haug på den jeg hadde, men er leeenge siden nå, så jeg husker ikke helt.
piggens Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2008 ingen som vet hvordan jeg får opp dekselet bak?
Ballder Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Går ett par wire baki der til låsemekanismen, får plukke ned deksler i koffert, og sjekke ut om en av dem har røket da vettu. Ett sted må du begynn selv..
piggens Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2008 jepp men trodde bare at dekselet skulle vær lettere å åpne,men skal sjekke ut litt forskjellig baki der,takk for hjelpen!
Ballder Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Skal egentlig kunne åpnes meget lett når hendelen for nødbetjening er aktivert ja, men er en wire røket, så er det ikke sikkert at låsene på dekselet åpnes. En lås på hver side i fremkant. Kan også være at motoren til hattehylla/cabdekselet ikke har blitt frigjort også. Prøv og dra i spaken en gang til, dersom du ikke har gjort det flere ganger i fortvilelse og panikk allerede da.
piggens Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2008 hehehe:p,når jeg dro i spaken så hørte jeg lyder fra den luken så virker som om det skjer noe der,men får se imorgen om jeg gidder å sjekke det ut:)
Ballder Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Er da to stk elektromotorer med tilhørende mekanisme som da skal hoppe/vippe ut av sin posisjon slik at mekanismen til tak og hylle blir frigjort, så hørte du lyder/dunk baki der nå, så kan det hende det blir litt lettere og åpne nå ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå