Eksos Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Dersom jeg kjører for eksempel i 4 gir i jevn fart, trykker inn clutchen og slipper den sakte utigjen, kommer det ganske kraftige vibrasjoner i bilen min. også rett etter giring ved pådrag i 2.gir kan vibrasjoner forekomme, men de gir seg etter kort tid.. Dersom jeg derimot akselererer hurtig, og girer kjapt, merker jeg ingenting av vibrasjonenne, merker dem heller ikke dersom jeg ligger og kjører... Noen som har vert borti slikt før? Opphengslager til mellomaksel? Slitt clutch? (slurer ikke) Motoren er m20b27, girkassa er getrag 240 ifra E34 (mener jeg på) Link to comment Share on other sites More sharing options...
KenVH Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 høres ut som clutchen har fått kast eller er usentrert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eksos Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 Det kan alltids ver, er ikke sikker på når den var bytta heller, sto på motoren når jeg kjøpte den.. Kan sikkert skru opp å sjekke en dag.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
helgeb Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 kan tyde på knekte fjærer i lamell plata Link to comment Share on other sites More sharing options...
E36Cab1 Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Vil tro det er sjølve lamellen din som er dårlig,enten belegget eller dempefjørene på denne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
336mik Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Kanskje litt dumt,men har du sjekket mellomaksel og diff da? Vet jeg fikk vibrasjoer en gang fordi mellomakselen gikk litt borti traversen bak(var noe tull med innfestninga). Link to comment Share on other sites More sharing options...
OAF Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Hmm....Dette kan tyde på at clutchen er moden for utskifting du....men hadde lignende problemer på min andre M535...dette var Hardykoblinga Lykke til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eksos Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 Hardykoblinga tror jeg skal vere skifta for ikke så altforlenge sia, er ikke sikker, fulgte med motoren jeg kjøpte av Christian.. Kan løfte den opp på bukk å sjekke festinga på mellomakselen også.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts