Boost Criminal Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 ja da er det tid for å skrive litt om det jeg holder på med i garasjen.. har hatt bilen i 2 år og tenkt hele tiden at det hadde vært morro med turbo. så nå som jeg har en bil vedsiden av er det mulig å få skrudd litt. Tenkte en del på hvordan jeg skulle gjøre dette før jeg bestemte meg for hvilke deler jeg skulle gå til innkjøp av. Valget falt på PPF i Sverige. Kjøpte turbo manifold, 3,5mm MLS Pakning, ARP bolter, Wastegate, bensinpumpe, LMM, og dyser i 1. omgang. Her er noen bilder av første forsening av deler: Er jo ikke millionær, så disse delene ble liggende i skapet en stund. kjøpte så en m50b25 vanos motor å bygge på som jeg skrudde fra hverandre med en gang jeg fikk den hjem. fornøyd med ferdig demontert motor Ca et halvt år etter var jeg på Rudskogen med orginal bil. Dette ga veldig mersmak, og satte fart i prosjektet. Bilen ble kjørt hjem, og inn i garasjen og opp på fire bukker. Startet med å demontere all innredning. Kjøpte så stoler, 4 pkt seler, bestilte K- Sport coilovers, og hydraulisk håndbrekk pelte så ut motoren som sto i. ute.... av med understell og ned med tank. dette var ikke så lurt for det var ikke lett å holde motet oppe når det lå deler over hele garasjen, men jeg klarte det så vidt. motoren som jeg skulle bruke skrudde jeg ned i biter for et havt år siden og nå skulle den sammen igjen men først måtte den til maskinering hos sarpsborg Motorverksted. Det som skulle gjøres var: planing av blokk planing av topp, avglansing av sylindre, vektjustering av stempler og råder og balansering av veiv, svinghjul og clutch. Dette kom på ca 8000,- Kjøpte så pakningsett, stempelringer og lager av sarpsborg motor, Her er motorblokken ferdig maskinert. Veiv og stempler på vei i. så var det 3,5mm pakning og på med topp. Cammer på plass husket det meste da jeg demonterte men plundret litt med vanosen. bytting av dyser på med turbomanifold og toppdeksel. K sport coilovere i hus Bestilte så turbo fra usa fornøyd med den:usa: bestilte så vifte, oljekjøler, en bensin pumpe til, og no slanger med fittings. her er intercooler og oljekjøler på plass så begynte jeg litt på bilen igjen, med montering av understell. her er det montert powerflex i bakstilling de kjøpte jeg på gs. her er den oppe igjen med coilovere. så var det håndbrekket og bremseregulator det var ganske greit å montere. på med coilovere forand.. da hadde jeg et rullende cassi igjen da var det ut å vaske bort garasje støvet og vaske motorrom før... etter... motorrom, fint og rent for motor som snart skal oppi da var det tid for å prøve løfte den oppi, passet fint den men ble noen turer inn og ut før den stod der for godt ble ganske trangt noen steder men ikke mer en at det gikk, vanskelig å se men wastegate røret ut av manifolden gikk rett i rammevangen turboen fra under siden ble trangt her også når alle slangene kom på. måtte faktisk vri kompressor huset opp i steden og kappe av slange stussen og sveise på 90 grader benn rett på turboen skjefen ute i garasjen å kontrolerer at stolen også passer henne:drive2 her ser man sete understellet, ikke malt men. lagde det så det sitter i de orginale feste hullene, så man kan skru det ut har jo fjernet alt av gulvtepper så måtte lage en sparkeplate å ha beina på her er bensin systemet bak på plass med, filter catchtank, og hoved bensin pumpe da var det tid for litt sveising. her er downpipe og wastegate rør ferdig. fortsetter her med resten av eksosen, her brukt 3" rustfritt fra thorshov bilrekvesita. var blankt og tynnvegget så var det boost controller, valgte en to stegs for gate og bane instilling ble ganske fornøyd med monteringen skal rydde opp litt i kabler bare. instrumenter må man også ha, det ble biltema siden det begynner å bli lite penger i kassa. monterte de i kassa til kjørekomputeren siden den ikke virket alikevell, her er limpistol et must nå begynner det vikelig å nærme seg bilde er feil vei men her eksosen på og klar for prøve start oppstarten gikk over all forventning det var hun små ting som ikke gikk som det skulle.. liten snutt av dette flotte øyeblikk for meg http://s458.photobucket.com/albums/qq308/BoostCriminal/?action=view¤t=Bmwoppstart.flv få dager senere var dagen kommet, det var rudskogen og klart for illdåp dette gikk også over all forventning, liten snutt av hvordan dette gikk.. http://s458.photobucket.com/albums/qq308/BoostCriminal/?action=view¤t=Testturrudskogen.flv så nå er den klar for vinteren da jeg skal forandre på det jeg ikke var fornøyd med. planen er storre bremser, annen diff, bytte noen slanger som ikke tålte tempen i motorrom på test turen. blir sikkert mer også men det kommer etter vært..
Boost Criminal Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2008 Ser veldig bra ut det her:D takker åå hvor mye effekt har du i din?
Boost Criminal Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2008 Nice one, fyrer på med flotte deler takker takker
Ellingsen B. Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Fett prosjekt Blir spennende og følge med!
336mik Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Dette må jeg si var en innholdsrik tråd helt fra første innlegg. Masse bilder og framgangs måter. Keep up the good work.
mrbatnes Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 jøss såg ut til å fungere meget bra det der. hva har du gjort med tenning/bensin? forsterket du karosserifestene bake til diffen når du hadde av alt? stor svakhet på e36 desverre.
Boost Criminal Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 jøss såg ut til å fungere meget bra det der. hva har du gjort med tenning/bensin?forsterket du karosserifestene bake til diffen når du hadde av alt? stor svakhet på e36 desverre. tenning er orginal, kjører med ppf chip 440 dyser og to pumper. hørte det av en annen også her om dagen om de festene så de får jeg ta i vinter. er det bare å helsveise mutterene i kariseriet?
eirikbr Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 tøft prosjekt, har du noen fremtidige planer nå da?
Boost Criminal Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 tøft prosjekt, har du noen fremtidige planer nå da? ja blir større bremser og annen utveksling, forsterke fester i carrosen bak, varme isolere grennrør og wastegate rør. finner sikkert på mer i vinter
eirikbr Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 skjønner, ja er sånn, finner altids noe man har lyst å endre litt på, fort det blir mye men lykke til med fremtidige planer mye hk nå da?
Boost Criminal Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 har ikke bremset den men det er nok ikke skryt hvis jeg sier 400
mrbatnes Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 jøss såg ut til å fungere meget bra det der. hva har du gjort med tenning/bensin?forsterket du karosserifestene bake til diffen når du hadde av alt? stor svakhet på e36 desverre. tenning er orginal, kjører med ppf chip 440 dyser og to pumper. hørte det av en annen også her om dagen om de festene så de får jeg ta i vinter. er det bare å helsveise mutterene i kariseriet? nei er nok litt mer jobb. må sveise inn noen plater rundt de 4 festene, da stålet er for svakt rundt selve mutteren. GSbildeler har de, M3 forsterkningsplater heter de tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå