Gå til innhold

BMW E-30Turbo


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

vurderer også salg av komplett turbo motor til høsten pga andre planer.

kan selges fullstendig komplett med motorstyring/tenning og drivverk..

Hva blir det neste da?

hehe m20 evt.

men selger ikke før til høsten/vinteren uansett, vil bare se om det finnes interesse for noe som er så nært man bare kan komme plug n play.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør vel være en del interesse for det, men er vel pengene folk sliter med. Men den motoren din er jo ypperlig å oppgradere videre på? Skal du over 500hk?

virker ikke som det er en mann som har penger om dagen..

tja jo er nok det, men har en del deler på gang, så da bygger jeg like gjerne ny bunn osv.

blir evt helsmidd med stort volum, har ikke noe effekt mål men over 500 er fullt mulig med di delene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, såppass ja! Hva er planen foe denne sesongen da? Bare ny turbo eller?

slik jeg ser det nå er det nok billigere å gjøre slik jeg har tenkt enn å bygge videre på min om du skjønner.

pr nå er toppen av så hadde jeg vert smart hadde jeg kastet på kina grenrøret og turboen fra kimmit som ligger og støver. Men jeg har ikke lyst å tilpasse på nytt og mappe kun for en sesong.

litt i tvil hva jeg gjør. er avhengig av bilen til jobb osv så må få den på hjul nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det så har du hatt veldig mye jobb med begge turbo bilene dine. Er jo veldig synn hviss du bestemmer deg for å kjøre med den mini turboen og 220hk hele sesongen! Sesongen er jo ikke skikkelig igang enda heller.

Etter all den jobben du har gjordt fortjener du mer enn 220hk!! Kan du ikke bruke kina grenrør og turbo ut sesongen da? Skal vel lett klare 300-350rwhp med den..

Det med at du må mappe på nytt er jo ikke noe problem, tar ikke mer enn 1-2 timer i benk før den er ferdig. Du trenger jo tross allt kun å legge på litt mer bensin pga mer flow og opp litt på tenninga pga mindre baktrykk. Den motoren din kommer til å ha det mye bedre med en større turbo i tillegg.

Hvor stor er den kina turboen? Vet den er betydelig mye større enn den du har, men har du nøyaktige specs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenk på oss fra nord som på kjøre minimum 70 mil en vei for å komme oss til nermeste benk! Gjerne med bil på henger og hele pakka.. Du burde skamme deg at du ser så tungt på saken :wink::P

Bare søk på youtube etter e30 turbo videoer, gir meg nytt mot hver gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe var da veldig til motivasjonstråder.... :D

jo har skrudd mye og kjørt lite.. mye pga at jeg forsøkte uten sprut først osv og feilet pga slike ting, + at jeg begynte med et dårlig utg punkt.

føler jeg er forbi det nå og får ting til å fungere:) er ganske så enig i at det burde kommet ut noe mer hk ja:) kommer fint 300 hjul hk med større turbo.

jo kina opplegget er ferdig tilpasset osv det, faktisk så OK tilpasset at det smetter nedi mens motor står på motorfestene..MEN jeg må skjære i batteri plata og det har jeg ikke lyst til i denne bilen, slipper også det med mine neste planer.

turboen har 55mm inn og 60mm ut. A/R 50 stemplet på kompressorhus. A/R 84 eksos t3/t4 sak med pulssplit inn.

DP på bilde er 3" 76mm utv

rz1hp5f37jcq5l3sbi4r.jpg

når jeg ser på bilde her nå så mulig jeg bygger om slik at jeg slipper å kutte i bil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for ikke å glemme det tullet en må bygge om på filteradaptern og rørene for å få det til å passe uten å kollidere.

er alt dette små dillet til sammen som gjør jeg har lyst å bare la det være slik det er i sommer, tar meg en kveld å skru alt sammen slikd det er nå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den turboen der er jo knallfin på din motor. Slipper å tenke på baktrykk værtfall. Den flower noe sykt mye mer enn den gamle mini turboen din vertfall.

Hva gjør det at du må kappe i batteri kassa? Det er jo kun fordeler med å flytte batteri bak. Tror du skal lete lenge etter en skikkelig rå m20 turbo med batteriet foran..!

Sleng på kina greiene og kjør med 300++rwhp og god samvittighet!

Hvor var det du benket egentlig, og hvor lang tid brukte dem, og pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den turboen der er jo knallfin på din motor. Slipper å tenke på baktrykk værtfall. Den flower noe sykt mye mer enn den gamle mini turboen din vertfall.

Hva gjør det at du må kappe i batteri kassa? Det er jo kun fordeler med å flytte batteri bak. Tror du skal lete lenge etter en skikkelig rå m20 turbo med batteriet foran..!

Sleng på kina greiene og kjør med 300++rwhp og god samvittighet!

Hvor var det du benket egentlig, og hvor lang tid brukte dem, og pris?

batteriet er bak allerede.. men det ser ok ut oppi der så hadde håpet å slippe å kutte å lage rust kanter osv...er fordi wg og alt er plasser slik at det er lett og skru på, komme til å bytte fjær etc.. samtidig som pluggledninger ligger pent på orginalt sted. det som går utover batteriplata bare.

http://www.halandtuning.no/ norsk hoved importør av vipec bla.

mener det gikk fra 8 til 1300 ca. da ble bilen kjørt 2 timer til bort til håland, så den var ok justert i forkant. men vi hadde ute plugger en gang pga fjusk som viste seg å være innstilling på sprut eller forstyrrelse på trigger kabel (begge ble tuklet med på en gang)

ellers gikk alt fint, ingen lekkasjer av noe slag, vertfall fin plass å få justert, kjørte med dobble bankesensorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt ot, men vil ikke A/R 84 være litt for stort igjen på b25'en?

Mener min er 60, ja den er litt liten igjen, men kompanserer seg fint med god spool:)

helt sikkert :lol: men gir egentlig blaffen.. skal kun gå en sesong for min del og det blir nok mer morro med den en en som er for liten uansett. den er forresten anbefalt fra 2.5 og opp i følge kimmit som jeg kjøpte den av i sin tid.

ingenting er OT i min tråd hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den turboen der er jo knallfin på din motor. Slipper å tenke på baktrykk værtfall. Den flower noe sykt mye mer enn den gamle mini turboen din vertfall.

Hva gjør det at du må kappe i batteri kassa? Det er jo kun fordeler med å flytte batteri bak. Tror du skal lete lenge etter en skikkelig rå m20 turbo med batteriet foran..!

Sleng på kina greiene og kjør med 300++rwhp og god samvittighet!

Hvor var det du benket egentlig, og hvor lang tid brukte dem, og pris?

jaja Frode så fikk du viljen din til slutt.

kasta på topp idag og drog moment, satt på reg reim. så begynner resten av "morroa"

er eksos som må tilpasses for det meste! håper oljeretur og slikt går ann å trikkse til. er gjenget ca midt i blokka, turboen kommer litt vel langt frem med kina grenrøret.

savner den holdbare, godt tilpasste, lett skrudde diesel manifoilen allerede :D

cmr3seuh6hm75t1zh3sl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt ot, men vil ikke A/R 84 være litt for stort igjen på b25'en?

Mener min er 60, ja den er litt liten igjen, men kompanserer seg fint med god spool:)

Det fine med lite eksoshus er jo tidlig og rask spoolup, men ulempene er mange! Man får fort høyt baktrykk, mye mer varme, mindre flow++

T3 0.84 eksoshus er fint det. Nå vet vi jo ikke trimmen på eksosimpelleren da.. Vil tro denne trives best på rundt 350rwhp+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...