Gå til innhold

BMW E-30Turbo


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

Den turboen der er jo knallfin på din motor. Slipper å tenke på baktrykk værtfall. Den flower noe sykt mye mer enn den gamle mini turboen din vertfall.

Hva gjør det at du må kappe i batteri kassa? Det er jo kun fordeler med å flytte batteri bak. Tror du skal lete lenge etter en skikkelig rå m20 turbo med batteriet foran..!

Sleng på kina greiene og kjør med 300++rwhp og god samvittighet!

Hvor var det du benket egentlig, og hvor lang tid brukte dem, og pris?

jaja Frode så fikk du viljen din til slutt.

kasta på topp idag og drog moment, satt på reg reim. så begynner resten av "morroa"

er eksos som må tilpasses for det meste! håper oljeretur og slikt går ann å trikkse til. er gjenget ca midt i blokka, turboen kommer litt vel langt frem med kina grenrøret.

savner den holdbare, godt tilpasste, lett skrudde diesel manifoilen allerede :D

cmr3seuh6hm75t1zh3sl.jpg

Se der ja! Du kommer nok ikke til å angre :D

Når blir det benking da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde planer om autoslalom den 10 mai, men rekker nok ikke den, med denne turboen blir det vel bare lag og hjulspinn likevel så hadde nok ikke satt noe bra tid uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kina grenrør har eg sjølv brukt, kjøpt fra ebay...er vel omtrent det samme....er eit helvette når man tar det av og skal ha det på igjen...vrir seg veldi lett :)

ellers funka det veldi bra for meg, hadde forventa att det skulle sprekke etter kort tid...men eg brukte bilen i 9mnd uten å gjere nokke som helst faktisk...

har kanskje vert heldig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kina grenrør har eg sjølv brukt, kjøpt fra ebay...er vel omtrent det samme....er eit helvette når man tar det av og skal ha det på igjen...vrir seg veldi lett :)

ellers funka det veldi bra for meg, hadde forventa att det skulle sprekke etter kort tid...men eg brukte bilen i 9mnd uten å gjere nokke som helst faktisk...

har kanskje vert heldig da :)

ja er løvtynt som pokker, ikke rart det ryker.. jalla matrial noe som vekten avslører ganske greitt.

håper di to stagene jeg har lagd skal hjelpe på litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støtte pleie å hjelpe jah, eg hadde ikkje noko støtte på mitt...men hadde og mindre turbo...vanleg kina t3/t4 turbo...

Mindre (trangere) turbo = mere varme, så i teorien skulle ditt ryke først.

hmmm....oki, eg tenkte tyngde eg da men...

er vel fleire faktorer jah...uansett så har det holdt som berre f...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støtte pleie å hjelpe jah, eg hadde ikkje noko støtte på mitt...men hadde og mindre turbo...vanleg kina t3/t4 turbo...

ok.. varme og en tung vifte vil eg tro knekker det fort ellers når det rister litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vekten har lite å si. Kraften av stål som utvider seg/trekker seg sammen er helt syk. Men det kan være en god ide å feste et stag fra turbo/grenrør til øverkant av topp.

Halve eksosanlegget henger som regel også kun i turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vekten har lite å si. Kraften av stål som utvider seg/trekker seg sammen er helt syk. Men det kan være en god ide å feste et stag fra turbo/grenrør til øverkant av topp.

Halve eksosanlegget henger som regel også kun i turbo.

ja har sett kina rør som sprekker mitt på røra osv ser jo helt sykt ut. får stive av så godt som mulig, eksosen er godt hengt opp, får se hva jeg får lagd til.

gleder meg litt til oppstart nå egentlig :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag fikk eg start på bilen igjen. :wink:

tror både jeg og bilen smilte en del når den trillet inn i nye garasjen sin for første gang :lol:

pwbb1na0jjd74x9xdc1u.jpg

1qfm53t19aifvnwoald3.jpg

Det er nesten sånn at man tørr ikje søle olje i en sånn garasje! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest alle sidene.. Korslig prosjekt der mye av jobben er gjort fra før av! Da er det lettere å konsentrere seg om de små tinga i ettertid. Som er bra!

Blir spennende med kina turboen, men husk at alt skal harmonere! Det er ikke kult at alt liksom smeller på 3500omdr først.. Bilen skal jo være kjørbar! Mye respons og jevnt trykk er stikkord. Ikke alt ligger i HK betegnelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tips ang eksos er og lage et feste på girkassa di, slikat eksosen blir dradd samtidig som og samme vei som motor går under pådrag=) flexi på downpipe er også en go ide;) fett prosjekt dette! og digger fargen...og garasja for den saks skyld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...