Gå til innhold

BMW E-30Turbo


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

her står bilen å venter på litt nye deler:)

51dvzkcay1a3gdzoivcy.jpg

og som di fleste med erfaring fra eldre bmw gjerne også med litt pustehjelp vet at det behøves en slik med hengerfeste:

6qfaati47alwuq7ze4cl.jpg

arbeid&bmw/festivalvogn trekk bil :D innhandlet idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får komme med litt info

ble nesten en time med justering som suge motor, det morsomme med det var at da fikk jeg bekreftet hvor stor propp det gammle oppsettet var. for med nye oppsettet gav den 124hk på hjul, altså 14 mer enn forrige gang. vil si det er rimelig bra mtp at motor er "orginal" bare komp senket osv.

ble 1.5 time med justering med trykk, det ble nevnt at han kunne justere og herje unormalt lenge uten at motor ble varm kontra en del andre biler, og jeg har kun orginale kjølere :shock:

vi gav oss på 0bar i ladetrykk, effekten ble 08hk og 50nm på bakhjula.

ser for meg at med en annen kam og ørlite mer trykk hadde effekten blitt en hel del høyere.

men alt i alt veldig happy med effekten man får ut av m20. :wink:

]

tyj5kbkd9r6ygkswrgln.jpg

nydelig vær å cruise bil i fra nærbø til birkeland utenfor kristiansand på Nm runde i Rallycross

f63wgdnc0uced0kmeq1u.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser effekten din faller mye etter 5200 rpm. Hvordan oppleves effekten oppover i registeret? Hvor mye turtall drar du? original kam? små dyser?

dysene er mer en store nok, mye å gå på der. turtall sperr på 6000.

orginal kam ja, er det som begrenser alt. sko hatt i en enem kam så hadde kurva og effekten blitt mye bedre.

har ikke fått kjørt bilen så mye etter bremsing. det føles jo noe kort i di første girene, men morro er det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med goe tall=) for og svare på frågan om m5 eller m20 turbo er gøyest så kommer M5 langt ned på lista. finnes ikke morro i forhold. hehe.

Se om jeg får solgt m5'n snart. men ikke lett i disse dager,samt at der er litt jobb på bilen.

Da skal ny e30 i hus tvert!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...