Gå til innhold

Kvalitet, ZF M50 girkasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er meget kjent at ZF kassene er noe ordentlig herk til M20'n, men hvordan er ZF kassene som kom til M50? Vet S50 har blandt annet ZF, men det betyr dog ikke at de til M50 skal være like gode. Dele nr. på girkassen er; 1053 401 097, om det kan hjelpe.

Holdbarheten er noe jeg gjerne ønsker mere informasjon om/ hvor hardt du kan belaste disse med Nm/hk.

Skrevet

Takk så mye! Fikk oppgitt 325 jeg.. Men gjør ingenting at den stammer fra M3. Da burde den tål litt, men noen her med fakta for hvor mye M3 kassa ZF tåler?

Skrevet

Her er en liste fra ZF sine sider men, vet ikke vilken av disse som er det nr du hadde dær..

Produkt Antriebsart Gangzahl V Eingangs-

drehmoment

(NM)

5HP19 Standard/Heck 5 300

5HP24 Standard/Heck 5 420

6HP26 Heck 6 600

6HP26 A Heck Allrad 6 600

6HP32 Heck 6 750

4HP20 Front 4 330

5HP19 FL Front 5 310

6HP32 A Heck Allrad 6 770

siste talla er NM

http://www.zf.com/zfXmlServlet?resultUr ... =#menuArea

Skrevet

Kassa til 750 trur jeg sto til 530nm på en sie di hadde men, nå finner jeg ikke den lengre.. syns ikke det er mye fra orginal effekt på 490nm men, er vell litt å gå på ellno..

trur det var 5hp26.. men, husker it helt.. vet it om det er forsjell fra 750L og vanlig 750.. 750iL bruker 5HP30

Skrevet

Da ble vi litt klokere, men jeg sliter fortsatt med å få identifisert girkassen. ar søkt igjennom Zf sine sider og BMW ,emn finner ikke noe som kan matche. Noen må da vite HVA jeg skal se etter på kassen for og finne ut akkurat hva slags det er?

Skrevet

ifølge ZF så er det di 3 siste sifrene i det nr du la ut.. men, jeg har ikke funne noe på det heller.. så må bare beklage.. driver å leiter litt :) men, har it funne no enda..

Skrevet

har og hørt at kassa fra 750L skal tåle mer en vanlig 750 men, om det bare er spekulasjon vet jeg ikke.. for alt jeg har funnet på nettet så har begge hp30.. men, kan jo være forsjell på di kassene forde muligens..

Skrevet

jeg har funne ut via en anna tysk forum sie at 1995 BMW m3 hadde samme automaten.. men.. tja.. hvilket zf navn.. må gudene vite

Lianlidude: det kassene tåler endel julig ja.. men, om du vet hvem som lurer så trur jeg du må doble di effekt tallene du trur kassa tåler med endel :) han er "syk i hode" når det kommer til motor effekt :D

va ikke meninga å fornærme fliid :)

Skrevet

Det er ingen automat og den stammer garantert ikke fra 750.

Den ble plukket ut av en 325i, om en av tidligere eiere har byttet girkasse vet jeg ikke. Nummeret på kassen burde si noen noe, så jeg får funnet ut hvor mye den tåler. Tåler sikkert endel, men noe mer detaljert hadde ikke vært skadelig for mitt vedkommende!

Fornærm ivei, så lenge jeg ikke skjønner hva du mener så er ingen skade skjedd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...