Gå til innhold

Får ikke kontakt med bilen når jeg bruker Carsoft 6,5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kontakt med bilen , når jeg bruker bmw scanner 1.3.6. Men når jeg prøver med Carsoft så funker det ikke ( bruker fortsatt kabelen som fulgte med fra ebay)

Jeg forandret fra km til miles ved en feiltagelse og klarer ikke å skifte tilbake til KM.

Noen som kan hjelpe meg .

Hilsen Simen Kristiansen

Skrevet
bruker du USB overgang? Isåfall er det forklaringen. Det går ikke. Du må ha et PCMCIA eller MPCMCIA kort med overgang til RS232.

Feil..!! Går fint an å bruke en usb overgang så lenge du setter den opp på rett måte.! (dette vet jeg fordi jeg bruker en usb overgang)

Skrevet
Hvordan setter du den opp da?

Først og fremst så må du forandre oppsettet på kortet, gå inn på kontrollpanel -> system -> maskinvare -> enhetsbehandlig. Der finner du alle maskinvareenheter som er installert på maskinen din. Høyreklikk på RS232 usb-adapteret, gå inn på egenskaper. Der forandrer du "adressen" til adapteret til COM1, deretter (og det er dette som gjør at folk ikke får det til å fungere) så må du forandre komunikasjonshastigheten til porten, sett den lavt, gjerne 9600.

Og vips, så fungerer usb-adapteret med Carsoft.!!! :wink:

Skrevet
bruker du USB overgang? Isåfall er det forklaringen. Det går ikke. Du må ha et PCMCIA eller MPCMCIA kort med overgang til RS232.

Jeg bruker usb overgang når jeg bruker bmw scanner 1.3.6 , men det funker ikke med carsoft 6,5.

Men jeg skal prøve med de instillingen dine så får vi se.

takk for svar.

\\Simen

Skrevet
Har du instalert SP1?

Vet ikke om det spm. var til meg, men ja, har installert SP1..

Skulle vel spesifisert det mer, men det var til trådstarter :)

Skrevet

Nei , det tror jeg ikke ......?

Har det så mye og si med kontakten til bilen.

Problemet mitt er at jeg fikk endret fra km til miles ved og trykke på en knapp "Change Miles\km". Nyskjerrig som jeg er , trykket jeg på denne og km telleren endret seg til miles sammen med klimanlegget som nå viser farenheit.

Og nå for jeg F... meg ikke endret dette tilbake.(...oppgitt!)

Simen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...