Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde i dag en liten hendelse som jeg lurte litt på om det er non som kan svare meg på.

Har en 98 520ia med sentrallås. Åpnet bilen med å trykke på nøkkel og satt meg inn for å starte bilen. Kom et lite blink akkurat når jeg slo på tenning, men den døde helt. Absolutt alt var dødt. Sentrallås, stereo, alt. Gikk bak for å se om jeg kunne finne ut noe med batteri, men fikk heller ikke opp bagasjeluken. Satt meg inn igjen og satt inn nøkkel for å forsøke en gang til og da var alt som normalt. Den våknet til liv og inn kom den hærlig e 6'er lyden.

Har dette noe med startsperre eventuelt dårlige battterier i nøkkel? Har fungert veldig fint etter denne hendelsen. Starter som et skudd hver gang.

Skrevet

Jeg fikk samme problem igjen i dag, men det kan kanskje se ut som om det er noe dårlig kontakt en eller annen plass. Slik forløp hendelsen i dag:

Satte meg inn i bilen for å starte og det kom et lite glimt av lys i dashbord og andreplasser. Med en gang jeg skulle vri nøkkel helt om til hvor startmotor slår inn, så døde den helt. Vel tenkte jeg skulle vente til det kom lys i kupeen slik som sist, men det skjedde jo ikke noe. Åpnet og stengte døren og det kom lys, men fikk samme problem når jeg forsøkte å starte igjen. Denne gang åpnet jeg døre og slo den hardere igjen og lyset tente igjen. Denne gangen fikk jeg start. Det er mer en nok strøm på batteri, min mistanke er en løs ledning en eller annen plass.

Finnes det noen der ute som har vært med på samme problem og om noen kan ha en mistanke om hvor på bilen dette problemet kan ligge?

Skrevet

Mulig det er bakstykke i tenningslås, det kan gi ett utall rare feil. det er massevis av tråder her om demontering og rens eller bytte. ta ett søk på tenningslås.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...