t-kaa Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 har bytta motor på bilen bilen var en en original 318is, men har blitt satt inn en m50b20 motor. har ikke tatt orket med og omregistrere.. men her om dagen ble jeg stoppa i teknisk kontroll og bilen ble avskilta. folka på trafikkstasjonen mente jeg måtte gå til et bmw verksted og få godkjent motoren:S er det ikke bare sende inn søknad om ombygging og oppgi nye hestekrefter osv. bremsene på 318is er vel 325 uansett så er vel ikke så mye forskjell? diffen og mellomakselen ble også byttet.. hjelp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jensemann23 Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 du må bytte dempere foran, og stabstag foran i tillegg. Men du kommer ikke til å få det godkjent uansett hos biltilsynet, for du må søke på forhånd. Du får heller ikke godkjent 4-er med 6-er motor fra 1.1.2008 da det ikke lenger går an å redusere antall sitteplasser for å få ned vekten. Bilen blir for tung med 6-er , man kan ikke endre totalvekten i v.kortet. Det jeg ville gjort var å sette tilbake IS-motoren og godkjenne det. det er eneste mulighet nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts