Frosty Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Hei Har en 316M40 som fusker/og ikke vil gå høyere på turtall enn 2500omd ved kjøring. Jeg får den høyere men da bare fusker den og drar ikkeno! Har prøvd bytte av lmm, plugger, nye tennings kabler, pusset på fordeler og rotor.. takker for svar
HansV Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Høres ut som du enten har en gåen sensor eller feil på ECUen hvis du er sikker på att det ikke er LMMen. Hva slags sensorer sitter egentlig på en M40? Har du mulighet til å låne dag en annen ECU? Det kan kansje hende at det er problemer med bensintrykket også. Da er det enten pumpa, filteret eller regulatoren. Får du målt trykket? Jeg vil tro at det er lite sannsynlig, hvis du heller ikke får dratt den opp uten belastning.
Frosty Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 ettersom at problemet er likt hele tiden vil jeg ikke tror det er filteret el pumpa.. Vet ikke helt hvilken sensor som skulle vært gåen for å få dette problemet og vet heller ikke om no spesiell styring i ecu som gjør at dette problemet fremstår...:S
HansV Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Tenningsmodul? Er denne integrert i ECU eller ekstern? Den vil nok kunne gi disse synptomene. Ellers kan du jo skjekke fortenninga med en strobelampe for å se om det er der problemet ligger. Kan det være registererima som har hoppet over ett par tenner? Det er i hvertfall lett å skjekke hvis du tar av toppdekselet og liner opp på merkene.
Frosty Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 den er vel integrert.. Men hvis reima hadde hoppet over et par tenner ville den ikke gått så fint opp til 2500.. er også sånn at hvis jeg lar den dra seg litt over 2500 og jeg slipper gassen fusker den t.o.m på lavt turtall, også gir det seg etter noen sekunder. fusker som om den går på 3syl:S
Frosty Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 fant også ut i stad at hvis jeg ruser motoren på tomgang er turtallsperra på 4000omd:S. skjønner ikke en dritt jeg!
AlXz Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Merkelige greier.. Prøvd med annen hjerne, osv?
Frosty Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 nei.. prøver å få tak i en jeg kan teste...
AlXz Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Frosty skrev: nei.. prøver å få tak i en jeg kan teste... Har en liggende jeg... Hva er nr på din btw? Kan jo sjekke det først
Soilborn Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Du nevner dette er en M40. har denne gått langt? Isåfall tror jeg denne er klar for det nokså vanlige kam-bytte på denne motoren. Det er klassisk M40, da denne sliter ut kammen mye kjappere enn andre pga. feilkonstruksjon. Når kammen er slitt så blir det jo masse fjas med både tomgang og drag.
AlXz Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Da er annen hjerne og coil testet. Ingen forskjell..
Michaeel Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Jeg har hatt akkurat samme problemet. det som var problemet hos meg var at luftmengdemåleren var gåen og at to coiler hadde tatt kvelden. når jeg byttet dette ble den helt fin igjen. du kan også sjekke om slangen fra luftfilterboksen til innsuget er helt riftfri. men på 520 er det jo en coil på hver sylinder. men vet ikke hvordan det er på 4 sylindrene ? fordeler eller ?
Frosty Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2008 er fordeler og en coil.. testa annen coil.. Har hørt at kammen er et problem på disse motorene, så jeg venter på ny kam, løftere og vippearmer i posten så får vi se om det hjelper. har også bestilt time hos stenshagen for å få tatt en diagnose test.
Frosty Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2008 Da var problemet fikset.. var en gjenngrodd veivakselsensor, fikk renset den og nå går bilen som den skal:D. har også byttet kam, vippearmer og løftere så nå tikker ikke motorn heller:). selvfølgelig fikk jeg et nytt problem, nå blir motoren for varm. Måleren begynner å lyse med en gang, men har ikke utforsket probleme ennå så håper det er en enkel sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå