Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en 316M40 som fusker/og ikke vil gå høyere på turtall enn 2500omd ved kjøring. Jeg får den høyere men da bare fusker den og drar ikkeno!

Har prøvd bytte av lmm, plugger, nye tennings kabler, pusset på fordeler og rotor..

takker for svar

Skrevet

Høres ut som du enten har en gåen sensor eller feil på ECUen hvis du er sikker på att det ikke er LMMen. Hva slags sensorer sitter egentlig på en M40? Har du mulighet til å låne dag en annen ECU?

Det kan kansje hende at det er problemer med bensintrykket også. Da er det enten pumpa, filteret eller regulatoren. Får du målt trykket? Jeg vil tro at det er lite sannsynlig, hvis du heller ikke får dratt den opp uten belastning.

Skrevet

ettersom at problemet er likt hele tiden vil jeg ikke tror det er filteret el pumpa.. Vet ikke helt hvilken sensor som skulle vært gåen for å få dette problemet og vet heller ikke om no spesiell styring i ecu som gjør at dette problemet fremstår...:S

Skrevet

Tenningsmodul? Er denne integrert i ECU eller ekstern? Den vil nok kunne gi disse synptomene. Ellers kan du jo skjekke fortenninga med en strobelampe for å se om det er der problemet ligger.

Kan det være registererima som har hoppet over ett par tenner? Det er i hvertfall lett å skjekke hvis du tar av toppdekselet og liner opp på merkene.

Skrevet

den er vel integrert.. Men hvis reima hadde hoppet over et par tenner ville den ikke gått så fint opp til 2500.. er også sånn at hvis jeg lar den dra seg litt over 2500 og jeg slipper gassen fusker den t.o.m på lavt turtall, også gir det seg etter noen sekunder. fusker som om den går på 3syl:S

Skrevet
  Frosty skrev:
nei.. prøver å få tak i en jeg kan teste...

Har en liggende jeg... :)

Hva er nr på din btw? Kan jo sjekke det først ;-)

Skrevet

Du nevner dette er en M40. har denne gått langt?

Isåfall tror jeg denne er klar for det nokså vanlige kam-bytte på denne motoren. Det er klassisk M40, da denne sliter ut kammen mye kjappere enn andre pga. feilkonstruksjon. Når kammen er slitt så blir det jo masse fjas med både tomgang og drag.

Skrevet

Jeg har hatt akkurat samme problemet. det som var problemet hos meg var at luftmengdemåleren var gåen og at to coiler hadde tatt kvelden. når jeg byttet dette ble den helt fin igjen. du kan også sjekke om slangen fra luftfilterboksen til innsuget er helt riftfri. men på 520 er det jo en coil på hver sylinder. men vet ikke hvordan det er på 4 sylindrene ? fordeler eller ?

Skrevet

er fordeler og en coil.. testa annen coil..

Har hørt at kammen er et problem på disse motorene, så jeg venter på ny kam, løftere og vippearmer i posten så får vi se om det hjelper. har også bestilt time hos stenshagen for å få tatt en diagnose test.

Skrevet

Da var problemet fikset.. var en gjenngrodd veivakselsensor, fikk renset den og nå går bilen som den skal:D. har også byttet kam, vippearmer og løftere så nå tikker ikke motorn heller:). selvfølgelig fikk jeg et nytt problem, nå blir motoren for varm. Måleren begynner å lyse med en gang, men har ikke utforsket probleme ennå så håper det er en enkel sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...