Gå til innhold

Vinterdekk til E36 Compact, anbefalt dimmensjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å lurer på hva slags dimmensjon jeg skal velge på vinterhjula til Compacten. Har to sett med orginale 7x15" alufelger og ett sett med 6x15" stålfelger. Hadde i utgangspunktet tenkt å gå for 185/65R15, men jeg har litt lyst til å bruke det ene settet med alufelger. Da må jeg i så fall opp på 205/60R15. Hvordan vil det funke med så breie vinterhjul på en så liten og lett bil? Ser for meg at det vil spore og plane en del mer på is og sørpeføre.

Er det noen her som har erfalinger med ulike dekkdimmensjoner på disse bilene. Hva annbefaler der? Det er forresten en 316, og jeg kjører nesten bare i Trondeheim. Der er det en del is, litt snøføre og mye saltlake.

Jeg har ikke kjørt bilen på vinterføre enda, så jeg vet ikke hvordan den vil oppføre seg. Tenker jeg begynner med å prøve de halvslitte dekkene på stålfelgene før jeg kjøper nye dekk.

Skrevet

Orginaldimmensjon som står i vognkortet er 185/65R15.

Tror nok att det blir for lite av dekket som stikker utenfor felgen meg 185/195 på en 7" felg. Da blir det oppskrapte felger så fort kona har vært ute og kjørt en tur. Mange hensyn man må ta:)

Sommerhjula der har jeg 205 på 7" felg og det er akkurat passe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...