Bimmerchris Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Har ett lite problem med at speedometer,turteller og alt annet dør innimellom. Lysene på dashen også,for så å komme brått tilbake igjen. Det kan gå dager eller minutter mellom hver gang det skjer. Kan det være så enkelt som en løs kontakt eller noe bak dashen?
dutten Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 har samme problemet men vet ikke hva det er..
compact Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Samme skjer meg og...skulle gjerne ha visst hva det er som gjør dette
Atles Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Samme her he Hørte at en mente at det var en måte å varsle at det var på tide med service, men kjøpte meg en slik service nullstiller men hjalp ikke noe
Håkon318is Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Hei. Må bare si en ting. Har en kompis som har akkurat samme problem, alt dør ut sånn helt plutselig. Han er typen som såvidt klarer å bytte en blinklys pære selv, så han sendte bilen til et Bmw verksted (skøyen tror jeg..) Men de klarte ikke å finne ut av problemet. Beklager
snurresprett Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 tipper dårlig kontakt på printkort eller lignende. første du sjekker er jord og plusstilførsel. turtelleren min er ofte ute når jeg starter bilen, men et lite venlig klapp på dashbordet og den kommer. vert slik i 2år, om det er dårlig kontakt eller den bare henger vet ikke jeg... test hva som skjer om du klasker litt på dashbordet, kommer det da er det garantert dårlig kontakt
Atles Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 ok, skal teste det i morgen. Håpe det er så enkelt
e36touring Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Har samme problemet her og, men snakket med gs og de mente att det var noen loddepunkter på printkortet som sprakk over tid, så jeg leverte mitt instrument til en radio/tv reparatør for og få loddet over alle punkt, så gjenstår å se om det blir, men var visst ikke helt ukjent problem ifølge gs...
e46dud Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 har reparert dette problemet 2 ganger for kamerater. Problemet er varmgang på kretskortet i instrumentpanelet til viserene, gjør at loddepunktene "knekker" og trengs en liten overhaling (lodding). Lever instrumentet inn for reperasjon. dette er en smertefri reperasjon og er ikke dyrt. Lykke til!
AlXz Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Noen som har en tegning eller bilde av disse loddepunktene? Dere som har levert inn til lodding f.eks? Kunne knipsa noen bilder og lagt ut her?
Hauso Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 haha, sånn er mitt også. men gjelder kun speedo, og tempmåler. når jeg starter bilen innimellom, hender det at temp nåla flyr veggimellom i noen sekunder, for så og roe seg, eller lander på max varme.. haha:P begge instrumenthusa jeg har brukt, har hatt samme problem:P funny thing..
BimmerE46 Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 hadde samme feil på min e 3 95 mod, det er sikkerhetskortet som var gåent da. kostet rundt 4000 kr på bmw å få kjøpt nytt, men jeg dreit i det, og bare klappet til dashen over speedometeret og det kom seg, fungert sånn i et år.. så solgte jeg bilen
stiann Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 hvor ligger mobilen deres når dette skjer? dette skjer ogå på min e36, men hos meg er dette kunn støy fra mobilen når den bytter nett osv. så har dere mobilen liggende ved instrumentet så prøv og flytt den. det løste problemet hos meg
Hauso Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 min igger enten i rommet ved askebegeret foran, eller i den sprekken ved askebegeret bak:p er jo ikke så nærme at det burde gi innslag det, eller??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå