520iA99 Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Hei! Jeg har noe rare problemer med min E39 som jeg lurte på om noen her inne kunne hjelpe meg med å finne ut av. Det startet for noen uker siden. Anlegget (har navi og TV) slo seg av i ny og ne og kom noen ganger på igjen kjapt og noen ganger gikk det en tid. Måtte slå av og på med bryter. Men så utviklet det seg. Madammen skulle bruke speilet i solskjermen men lyset bare glødet litt over speilet. så kuttet det helt og lys i resten av kupeen kom på isteden. Samtidig kuttet anlegget. Slo av "speilet" og anlegget kommer på igjen. I tillegg har jeg fått opp på kjøre komputeren at automatkassa er koblet over i nødprogram, airbag lyset lyser svakt (såg det lyste sterkere før men har stabilisert eg på "halv" styrke) og alle funksjoner på multirattet er kuttet ut (virker ikke). Det rare er at girkassa virker helt fint og alle gir virker. (den skal vel låse seg i noen gir når dette skjer) Merker ingen ting på bilen ellers. Dette skjedde forige helg. Men samme dag virket alt plutselig igjen. Men her om dagen kom det samme igjen og nå har det vart noen dager. Snakket med noen på BMW som kanskje mente det kunne være en jordingsfeil. Men nå har jeg skrudd i filler om trent hele bilen men finner ikke så mange jordingspunkter, kun den bak med batteriet og 3 plasser i motorromet (1 på høyre og 2 på venstre side). Har hatt av deksler bak og baksetet samt mye av dasjbordet men finner ikke no. Er det noen som har opplevd noen lignende?? eller har en vetig forklaring på dette? Alle forslag taes i mot med takk! Terje
tomerikk Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Det høres jo ut som jordingfeil. Vil tro det er jordingpungt i dachbord, men hvor? Kikk bak hanskerom og høyre sparkepanel det kan også være korosjon på sikringer, dårlig relemodul eller batteri. Får håpe noen har opplevd og funnet ut av det. Lykke til.
520iA99 Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 Takk for det Har ikke hatt ut hanskerommet men har skjekket alle sikringer. Så jeg får skru ut det også og se om det er noe bak der. Terje
dvil Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Har nylig fikset lignende problem på vår bil. Tenningsbryteren er en mulig synder. Rimelig å bytte, men den er robust bygd - så for min del holdt det å ta den opp og pusse kontaktene. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/244045
Steffan C Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Her har du en på forumet her, som har bytta samme del på E38
520iA99 Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 Hey! Dette virket som akkurat det samme. Skal bestille meg del i dag Tusen takk for svar! Skal komme tilbake med resultat når jeg har fått skiftet den. Hadde faktisk av kontakten til den og rengjorde den men det hjalp ikke. Terje
dvil Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Jeg uttrykte meg kanskje uklart. Jeg mente kontaktene inni bryteren, ikke mellom plugg og bryter. Den var litt kilen å åpne, men alt har funket helt hundre etterpå. Den kostet jo ikke mye, men noen ganger går det litt sport i å fikse ting billigst mulig.
520iA99 Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 Ja den tok jeg Er litt av samme typen selv... Jeg hadde ikke opp selve bryteren, men kontakten som er koblet til. Har hatt ut instrumentet et par ganger også for å fikse "pixlene" på displayet til kjøre computeren. Holder en stund men det kommer tilbake. Så må vel investere i et nytt om jeg vil lese hva som står der....
520iA99 Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 YESS! Klarte ikke å la være, så jeg måtte fikle litt i dag og. Tok ut tenningsbryteren og "rengjorde" den innvendig. Satte alt sammen og ting virket igjen!! Så den var nok denne. Har bestillt ny, men den får jeg ha i reserve om den som står i klikker for godt. Det eneste som ikke gikk bort av seg selv var feilmeldingen på girkassa. Men med tenningen i pos 1 og en check controll så nullstilte den seg også. Så TUSEN TAKK for gode svar!! Terje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå