bmw e34=) Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 hei har et problem med min 320i med m50b20 motor, det er ikke varme i varmeapparatet og temperaturen stiger når jeg gir litt gass, har byttet termostatet, så jeg lurer på om jeg skulle prøvd å bytte vannpumpen også? Noen som har vert borti dette før?
emil_j Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 fått luftet skikkelig? Høres ut som det kan være vannpumpen men sjekk også etter om evt det er tett i radiator evt andre steder..
tmice Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 hvis du gir gass får du jo mer fart på systemet, når min vannpumpe var gåen, gikk tempen opp, å når jeg ga gass så gikk den ned, men jeg skal ikke si at det IKKE er vannpumpen...
en325ic Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 tips får lufting - sett varmeen i biln på full varme - vifta på hakk 1 - fyll opp med kjøle vann - start motor - luft litt - kjør en tur - luft litt til sjekk at termosatat har åpnet (slangen som går fra vannpumpe til radiator på venstre side
bmw e34=) Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 har luftet det skikkelig, tok vannslangen og puttet den nedi påfyllingen og spylte gjennom hele systemet så all luften skal vere ute, det jeg er redd for er om toppakningen kan vere gåen? men håper det er vannpumpen da...
Glenno Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Har du fulgt lista over her til en325ic? Skovlene på vannpumpa kan gå i oppløsning om de er av plast som er et kjent problem. Mener det finnes pumper med 2 forsjellige metal også, hvilke som er best vet jeg ikke. Uansett er det billig investering bytte vannpumpa om den er av plast og om du har mistanke til denne. Samtidig bør du bytte den orange pakningen i termostathuset.
bmw e34=) Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 byttet vannpumpen, skovlene på den gamle var knekt, og nå er tempraturen helt fin, så det ordnet seg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå