Ssbmw Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Hei! ja som topic sier så er jeg trenger jeg clutchen( viskosekoblingen) til radiator vifta. pga. den kjøler ikke når den blir varm.. Det er til en BMW 318is -93. Vet ikke om det går overens med andre modeller. visst du har så send en pm
Azeton Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Det eller bygge om til elektrisk. Har en elektrisk vifte fra V70 liggende som jeg kjøpte fra Gunnar. som du kan få billig, tar opp plass dessverre! Det blir dyrere og kjøpe ny viskokobling. Men hvis viskokoblingen din passer fra M50 så passer den fra M52 og M20 også.
AlXz Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Det eller bygge om til elektrisk. Har en elektrisk vifte fra V70 liggende som jeg kjøpte fra Gunnar. som du kan få billig, tar opp plass dessverre! Det blir dyrere og kjøpe ny viskokobling. Men hvis viskokoblingen din passer fra M50 så passer den fra M52 og M20 også. Litt OT.., men trådstarter får jo en bump om ikke annet Litt nyttig info kan det jo også være Elektrisk vifte..., pleier man da å koble til en termostat som styrer når vifta skal gå? Så den kun går når termostaten sier det? Og da i samme tempo hele tiden? Eller går den hele tiden, men mer styrke når den er varmere?? Lurt litt på hvordan folk gjør dette.. De aller fleste bilene pleier vel vifta å snurre svakr uansett, og heller kraftigere om sommeren når det er varmt ute. Vikosekoblinga derimot, den sitter kobla til vifte-reima/multireima, så den øker etter turtall, og på tomgangskjøring da.., da kan bilen få litt dårligere med kjøling enn den burde hatt? Spess ved sliten kobling? Thx
Ssbmw Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2008 Ja, har tenkt på og bare kjøpe ny vifte. Elektrisk vifte ? Hvordan? Hvordan vil det bli om jeg da tar vekk den vifta som allerede er der? eller vil det ikke skje noe? vil det bli noe bedre? kjøle bedre? Noen andre som har den vifta en Hellanor? Hella me rabatt skal ha 1500,- Koed eller gs?
Azeton Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Visko med vifte koster såpass.. 2000 på gs er det vel? Ved bytte til elektriskvifte tar du vekk den gamle vifta og visko. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8924 Her er ihvertfall DIY
bmwt Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 gs har kampanje på de nå...mener den sto til 1200 forleden dag
Azeton Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Når jeg tenker over det, så kan jeg skaffe vifte til det for 500kr fra en M20B20 eventuelt B25
Ssbmw Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2008 likte den dere el. vifta, men det blir tatt en annen gang. Var innom Hellanor og fikk en grei pris av selgeren der. Så da blir te viskose litt tell Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå