Gå til innhold

Bytte ut 11knappers Kjørecomp med den største (?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! (e36)

Har en 11knappers (cc, temp...) Kjørekomputer med komplett ledningnsett, osv.

Det jeg lurer på er om det er mye mer som skal til for å få kobla opp den største kjørekomputeren? (18 knappers?)

Er vel like greit å koble opp en største når man uansett må legge opp de kablene...

Evt. noen som vet om noe sider med ombyggingsinfo?

(Ledningnetter har kun den ene plugge, så ligger ikke kabler til stor kjørekomp der...)

Thx :-)

Skrevet
hei. dette er veldig enkelt, spesielt siden du har Check fra før. Her er tråden min:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... ++knappers

Den har jeg sett før :-)

Men fikk ikke med meg at det var 18 knappers...

Takker :-)

Ingen ting er koblet til i bilen ennå.

Har komplett ledningsnett fra en med 11knappers (cc, osv).

Men bør jeg da skaffe meg ledn.nett fra en 18 knappers?

Eller er det ikke så mye i tillegg som skal kobles til kanskje?

Bare følere, osv. som er enkelt?

Det vanskligste blir vel cc styringen... :P

Skrevet

CC har du jo fra før, har du ikke? da er det plug and play. Alt som har med CC å gjøre går gjennom den pluggen du har fra før. Det du trenger er den andre pluggen som skal kobles til noen ledninger bak speedometeret. (range, speed, gj.snittsfart , forbruk osv)

Skrevet
misforsto visst litt, jeg trodde bilen din hadde 11 knappers fra før. Ser nå at den ikke har det. Da får du ikke til CC, det er så og si umulig. Men alt det andre er lett:)

Umulig? :P

Skal vel vært fullt mulig da jeg har alt av ledningsnett fra bilen det satt i og styrings enheten til cc ? :P

Skrevet

hvis du har ALT så, men husk at hver eneste lyspære i baklyset f.eks skal ha en ekstra ledning for CC, du må ha nivåsensor på motorolje, kjølevann, spylevæske, frontlys og parklys må ha ekstra ledning, pluss en masse herk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...