Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å finne årsaken til samme feil.

Mener kode 171 tilsier at motoren går med for mager blanding.

Får ikke opp underliggende feilkoder, så jeg har problemer med å finne feilen.

Kode 37 som du får opp bør gi god en indikasjon, uten at jeg vet hva denne betyr.

Skrevet

pratet med en mekaniker, han mente dette var lamdasonden? 171 var lamdasonde sylinderrekke 1 og 37 var lamdasonde oksygenmåler nr2? vil dette da si at en føler står ved manifoilen og den andre ved katalysatoren?

Skrevet

Høres sannsynlig ut.

Finner kodebeskrivelse 37 som "Oxygen Sensor Heater" på M43 motorstyringen, men hvor denne sitter vet jeg ikke. Sikker proffer her på forumet som svarer på det.

Fint at du fikk opp en bakenforliggende feilkode, for kun 171 gir et hav av mulige feil :evil: .

Skrevet

Hadde samme problem med min bil.. Den lampa kom på dagen jeg henta bilen på toget, VELDIG kjipt men bilselgeren betalte regninga :)

Måtte bytte lamdasonde før katalysator. Mener det er en lett sak å fixe selv viss man har tilgang til løftebukk :wink:

Skrevet

skal ha min innover på verkstedert nå om noen dager, skulle se på dette samtidig, mekanikeren sa at det eneste som ikke var bra var at det kunne bli for varmt for katalysatoren:p

Skrevet

Feilen oppdages via lambdasonde men sjelden den som er selve feilen ,mager blanding kommer som regel av falskluft ett eller annet sted,på din bil er det trolig slangen fra toppdeksel til ventil motorånding eller selve ventien som slangen sitter på ,noen ganger er det selve luftmassemåleren som må byttes.dette er kun tips fra meg dette bør feilsøkes av et verksted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...