T. Thøgersen Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 -Passer ZF kassa fra m3 E36 3 liter "bolt-on" på M20 i E30? -Hva må eventuelt gjøres/modifiseres? -Mellomaksel, hva kan brukes her? Link to comment Share on other sites More sharing options...
T. Thøgersen Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 Ingen som vet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmit Racing Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Den passer rett på.du må bytte mellomaksling til 328 Link to comment Share on other sites More sharing options...
T. Thøgersen Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 Ok. Har hørt noe om at giroverføringene må bygges om litt, men det er vel avhengig av vinkel på motoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw325turbo Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Vinklingen på girkassen blir litt feil da, tror det er 15grader. Så du må modifisere litt på giroverføringen. Du må også forlenge den clutchsylinderen tappen. Du kan bruke 525tds kasse, da blir vinklingen rett, skal tåle like mye. Link to comment Share on other sites More sharing options...
T. Thøgersen Posted October 24, 2008 Author Share Posted October 24, 2008 Ok, takker for tipset. Bruke org.mellomaksel da, eller må det 328 aksel til? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw325turbo Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Må ha 328 mellomaksling på tds kassene å ja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
M3 Yngve Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Er vel 524 Td kasse du mener? For 525 tds er vel lik som M3 E36!! ? Samme vinkel på dem. Er 524 td og 525 tds kassa like holdbare?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw325turbo Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Er 525tds kassen jeg mener ja, den har samme vinkling som m20 kassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m20b25turbo Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 må clutchsylinderen tappen forlenges på tds? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw325turbo Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Måtte det jeg ihvertfall, kjører med sinter clutch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m20b25turbo Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 kjører du tilfeldigvis 240mm 4 pucka sinter med sachs 618 trykkplate? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw325turbo Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 kjører du tilfeldigvis 240mm 4 pucka sinter med sachs 618 trykkplate? Har sendt deg pm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode_E30 Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Bumper denne jeg, er det noen her som faktisk har montert dette selv eller har alle bare hørt at det skal gjøres slik? Er da 525TDS kassa på m20 jeg tenker på. Har e36 328 mellomaksling og e28m5 diff liggende. Det som altså må gjøres??: Forlenge arm til slavesylinder med 15mm. Modifisere giroverføring. Lage girkassefeste. Bruker man utløserlager og hevarmen fra e30 eller fra TDS kassa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now