pengelek Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Noen i Aust / vest - agder området (ikke for langt fra Grimstad) som har utstyr til å lese av feil minne / nullstille service lampe? Byttet olje for 1 uke siden, og skulle gjerne stillt service lampen tilbake igjen, men har ikke utstyr til det! Han på værkstedet som byttet oljen (og skjekket oljepumpe boltene) hadde ikke riktig utstyr for å gjøre det. Kan evt. betale litt for det om noen har mulighet! :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 kan slenge meg på denne og spørre i vestfold området vært kjekt å fått sjekka bare Link to comment Share on other sites More sharing options...
KenVH Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 hvis du ikke har diagnose kontakt i motorrommet kan du bare sette nøkkelen i posisjon 1, altså bare radio, og holde tripteller-reset knappen (helt til venstre) inne i mellom 5 og 10 sek. da vil det blinke oil-reset eller inspection i det lille vinduet i instrumentpanelet. slipp knappen og trykk den inn igjen med en gang og hold den i 5-10 sek. da vil det blinke RE eller reset. skru av tenninga. da er service lampa resat. fungerte fett på min 01 E39, og såvidt jeg forsto det så fungerer det likt på alle modeller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pengelek Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 Okej, da prøver jeg det:) Men inbiller meg at jeg har kontakt i motorrommet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalMar Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 hei hei........... jeg har utstyr til å nullstille olje service og lese av feil.... holder til i Søgne 2 mil vest for Kr.Sand.... Send pm vis du vill ha en kontroll.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KenVH Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 har du diagnose kontakt i motorromet mener jeg det bare er å ha nøkkel i pos 1 og en ledning mellom pinne 7 og 19 i diagnose kontakta. går glatt på min E34 iallefall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
helgeb Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 har du diagnose kontakt i motorromet mener jeg det bare er å ha nøkkel i pos 1 og en ledning mellom pinne 7 og 19 i diagnose kontakta. går glatt på min E34 iallefall. gjør sånn som beskrevet her ja, 12 sekunder e39 og e53 etter 01 uten rund kontakt i motorrom som kan resette i kombi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ørjan_S Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Fått fixa det? Skulle du ha tatt diagnose eller var det kun nullstilling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts