Gå til innhold

vindusviskerstag hopper av hele tiden!!!!

chevy8
 Share

Anbefalte innlegg

heisann.

har kjøpt meg en bmw e34 1991 modell.

og vindusviskerene og vindusviskermotoren funker fint, men nettop når vi kjørte i SKIKKELIG HØLJEREGN (ja bor rett utenfor bergen) så hoppet vindusviskerstaget av på førersiden rett bak sikringsboksen!

eg fikk på igjen staget og kjørte videre i 2-3 minutt

så hoppet staget av igjen, og fortsatte slik til vi kom oss til en bensinstasjon og fikk parkere der for i natt.

hva må eg gjøre for å få viskerene til å funke igjen ? noe eg kan gjøre eller må kjøpe osv ?

mvh chevy8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på om det er det samme på denne som min E39, men der måtte jeg borre et hull igjennom der den er festet å sette en bolt igjennom å bøye skruen så den holdt seg på plass, alternativet var å kjøpe det nytt å det minnes jeg at var ganske så dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på om det er det samme på denne som min E39, men der måtte jeg borre et hull igjennom der den er festet å sette en bolt igjennom å bøye skruen så den holdt seg på plass, alternativet var å kjøpe det nytt å det minnes jeg at var ganske så dyrt...

tror faktisk det kan gå å borre der og så sette gjennom en liten bolt med mutter og skive på etc...

menneeeeee... det plastdekselet som "skjuler" stag og dritt.....må eg ta av viskerene på et eller anna vis for å få av dette dekselet

eg mener på en måte dekselet foran frontruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror faktisk det kan gå å borre der og så sette gjennom en liten bolt med mutter og skive på etc...

menneeeeee... det plastdekselet som "skjuler" stag og dritt.....må eg ta av viskerene på et eller anna vis for å få av dette dekselet

Ja sett bolt, men du MÅ bøye den så den ikke gjenger seg ut igjen.

Du må vel av med viskerne er det samme som på min, på min satt viskerne noe inni h@£$€{ fast, men jeg måtte av med dekslene for å komme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel av med viskerne er det samme som på min, på min satt viskerne noe inni h@£$€{ fast, men jeg måtte av med dekslene for å komme til.

det ante meg....hvordan klarte du å få viskerene av da? sitter sikkert JEEEEE....Li fast på min og.... :roll:

fyttigrisen for et fint forum mann :P får jo svar nesten med en gang!!!

(eg er ny her) hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ante meg....hvordan klarte du å få viskerene av da? sitter sikkert JEEEEE....Li fast på min og.... :roll:

fyttigrisen for et fint forum mann :P får jo svar nesten med en gang!!!

(eg er ny her) hehe :D

Du må jo løsne skruene, også brukte jeg et brekkjern bak viskeren ved festet, å slo med en hammer og presset samtidig, satt som F... som sagt, man pass på at plastikken ikke sprekker, må være forsiktig samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, kjører inn på løftebukken nå etterpå og monterer senkesett, og bytter olje osv på beemeren, så får eg se på viskerene og i samme slengen, heldigvis oplett i dag så det går an til å kjøre :shock:

Ja det like godt å gjøre det med en gang, men lykke til i så fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla...

nå er bmwen lav og fin 8) fikk også av ene viskeren, men den viskeren på førersiden sitter noe inn for jeeevligt...så får den ikkje av...tenkte å prøve med en avdrager i morgen, men ser ikkje for meg helt kordan eg skla presse den på førersiden da den er litt annerledes enn den på passasjersiden :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...