Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Vet noen om min 520i fra -97 med 150 hk nå, kan chippes i den hensikt å øke effekt?Hvor mye kan jeg regne med i så fall, at hk-økning blir?Kostnad? Og er det sunt for motoren(gått 126000)?

Skrevet
Heisann!

Vet noen om min 520i fra -97 med 150 hk nå, kan chippes i den hensikt å øke effekt?Hvor mye kan jeg regne med i så fall, at hk-økning blir?Kostnad? Og er det sunt for motoren(gått 126000)?

Det kan den, du kan regne med 10-15 hk, koster rundt 5000 + -, går bra med motoren, men du merker ikke så mye til effekten på disse motorene.

Kjøp deg heller styling for penga!

Skrevet

Den kan chippes ja, men det har liten hensikt. Koster jo noen kroner, og effektøkningen blir marginal og knapt merkbar dessverre... Usikker på hvor mange hk du kan få ut av en chip på din bil, men vil jeg tippe 10-15 hk maks. Skal du gjøre noe som merkes, er nok et kompressor-kit fra ESS tingen. Men da snakker vi jo en helt annen prisklasse også.

Edit: du slo meg der tmice :P

Skrevet
Den kan chippes ja, men det har liten hensikt. Koster jo noen kroner, og effektøkningen blir marginal og knapt merkbar dessverre... Usikker på hvor mange hk du kan få ut av en chip på din bil, men vil jeg tippe 10-15 hk maks. Skal du gjøre noe som merkes, er nok et kompressor-kit fra ESS tingen. Men da snakker vi jo en helt annen prisklasse også.

Edit: du slo meg der tmice :P

;)

Helt enig, KOMPRESSOR!! :)

Skrevet

du vil få samme effekt hvis du fjerner reservehjulet på en e39.jeg prøvde på en 528 og kjøpte kn filter og chip fra schmiedmann danmark,fikk ordnet det mens jeg var der på ferie og kjørte fornøyd hjem med råere lyd fra motoren.Testet den 0-150 på ett sted jeg hadde vært før chipping og bilen gikk dårligere,det viste seg at kn filteret var synderen når jeg satte inn orginalt filter gikk den som før chip,mulig at de hadde gjort en feil i danmark men jeg gadd ikke klage.Som sagt før her i tråden bruk pengene på styling.Stol ikke for mye på annonser som lover mange hk med chip,det er veldig letttjente penger for useriøse folk.

Skrevet

Hvis det var åpent kn filter du kjøpte så sier det seg selv, da vil jo motoren suge til seg all varmlufta fra motoren, derfor mister du effekt.

Et åpent luftfilter er til ingen nytte uten at man har et godt skjold som skjermer mot motorvarmen.

Skrevet

Du kan fint Chippe den, effektøkning på ca 10% men med rette Chipp og mannskap til å gjøre jobben så gjør også denne Chippen og tuningen at din bil faktisk sammtidig minsker forbruket med bortimot 10-12%.

En meget god og seriøs aktør innfor faget er V-tech, http://www.vtech-tuning.no/

Pris ligger vel på rundt 4000 hvis jeg ikke tar helt feil.

Bilen din blir ikke noen racerbil, men den går penere er sterkere hele veien opp også bruker den mindre.

Jeg så på det som en innvistering og er meget godt fornøyd, da også spesielt nå som bensinprisen var og er så høy som i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...