ErGo- Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Morn morn, sitter her med et stk E36 320i som har seriøse problemer med å starte når vi har blitt velsignet med det kalde vær... trenger ikke å være så ufattelig kaldt heller egentlig, her om dagen da jeg skulle på jobb så var det usle 2 minusgrader, og den nektet å starte! starteren går rundt, men den tenner bare ikke! og HVIS den starter så starter den ikke ordentlig... den høres faktisk noe merkelig ut, som om den ikke har fått med seg alle seks sylinderene... da må jeg la den stå å gå i 5-10 minutter for så og starte den på nytt, og da starter den som en klokke... Dette skjer KUN når det er kalt i været! jeg har pratet med et par individer, hvor de mener jeg bør ta en titt på registerkjede! èn av de jeg har pratet med har jobbet mange år med bmw, så vil tro han vet hva han prater om... det eneste jeg ikke klarer å se er sammenhengen med et muligens slakt registerkjede og startproblemene når det er kaldt i været! Må også nevne at jeg har hatt hatt den inne på en slik diagnosetest en gang, og da pekte problemet mot veivakselsensoren, den ble da byttet... fikk da beskjed om at problemet burde være løst da! men problemet fortsatte å komme.... tok så en ny test, og det var da folk mente at enten å stramme kjede på en eller annen måte, eller å faktisk bytte ut hele rakle ville være løsningen! noe som ville vise seg å bli MEGET dyrt... som sagt, hvis noen kan forklare meg sammenhengen med et muligens slakt registerkjede og startproblemene når det er kaldt i været så setter jeg pris på det
Ballder Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Skulle det ha en sammenheng, så burde vel også bilen gått som en dass når den endelig startet. Sånn teoretisk sett... Hakke prøvd med en dært stargass før start forsøk i kulda da? Sånn for og se om den tenner greit på det. Gjør den det, så er det garantert på bensinsiden det ligger ville jeg tro.
ErGo- Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2008 hei, har prøvd med startgass, og det ga null resultat...og når den den starter når det er kaldt, de dagene jeg er heldig altså, da virker den ikke 100% ta for eksempel da jeg skal kjøre... får aldri dratt den lenger en til 2000 omdreininger... over det så begynner den å fuske, hoste og harke... den, greia der lissom! greit at bilen er kald, men den har vært sånn før! bensinpumpa virker også inntakt, hører den låter som normalt da jeg vrir om tenninga og greier... samme sa han bmw-kyndige figuren...
Ballder Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Gasspjeld sensor muligens. Men ville sjekket bensintrykk, for og være sikker der. Muligens luftmassemåler kan kødde det til, men trodde ikke den ville stelle det så ille til. Ryker ikke svart og stanker bensin når dette skjer?
ErGo- Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2008 nei, faktisk ikke... byttet plugger da jeg hadde vogna inne for å bytte hele hjernen tel bilen! og det er ikke engang 2 år siden!
E46Johnny Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Vil tro det er problemer med kaldstart systemet som nevnt over. Et triks som ble brukt på gamle insprøytings anlegg når det var kalt var å først sette på teninga uten å starte motoren, og der etter skrue av tenninga for så å starte bilen, motoren får da en dose ekstra bensin til start hjelp i kulda. Det vil ikke hjelpe i varmkjøringsperioden men du kan kansje holde liv i motoren til den har fått litt tempratur. Jeg formoder da at bilen går som normalt når den er varm. fjuskinga du beskriver er jo den samme som forgassermotorer fikk nå choken ikke ble brukt riktig eller det var en feil på automatchok systemet. Motoren ville da gå som normalt når den var varm. Det har også blitt utført å koble kalstart signalet som skulle kommet fra sensoren, viav en bryter som du har en plass i bilen og aktiverer ved kalstart og så skruer den av etter en stund, men det vil jo avhenge av hvilken del som er defekt. Etter min oppfatning viker det merkelig at register kjedet skull ha noe med dette å gjøre, kamen måtte da være seriøst utav stilling og motoren måtte gått som ei krykke hele tiden. Du har ikke hatt feil på kammaksel sensor?
ErGo- Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 nei, var kun feil på veivakselsensoren.... som ble byttet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå