boost Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 hei. har eit litt svakt batteri. vil bytte til nytt før vintern. er ein e46 M3 01mod. er orginalt med 80aH lurer på å skaffe meg eit 100aH eller mere. noen som har tips hva som er best ? sjønner jo at 100ah er bedre:) pris å linker hadde vore nice. fekk på statoil ein pris på 1770kr 80aH Link to comment Share on other sites More sharing options...
E46Johnny Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Har meget god erfaring med Boch Silver baterier, disse har høyere startstrøm og bedre lademotakelighet ved lave tempraturer en vanlige batterier. Kjøp det største batteriet som passer i bilen tenker da på startstrøm og amp timer. Vellutstyrete forhandlere har en tabell som viser deg hvilke baterityper som passer, eller som kan brukes. Mer en dobbla start strømmen fra orginal batteriet når eg bytta til det største av det nevnte batteri som eg fikk flass til i min E46 318. orginal batteriet ga 300amp startstrøm, nye bateriet ga 680amp Sikkert flere andre produsenter som har tilsvarende batteri eks sønnak, varta osv men dette boch batteriet kom godt ut av en test i NAF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomerikk Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Biltema har og gode smg og silver batterier med veldig høy startstrøm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boost Posted October 26, 2008 Author Share Posted October 26, 2008 takker.. skal få sjekket opp litt.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
boost Posted October 27, 2008 Author Share Posted October 27, 2008 kjøpte nytt udag. var 900amp sønniac batteri .. trur dette funker bra:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts