Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å ha så uflaks. For ca 1 år siden begynnte bilen(e36 320 93mod) å fjuske under kjøring, leverte den da inn aadnekvam merkaniske

i Bergen. Etter mye feilsøking fant de ut at hjernen var fuktskadet. Etter mye fram og tilbake fikk de tak i en brukt en til meg, men de hadde ikke utstyr til å programere den. Måtte da får tauet den opp på Jæger Bergen for å programere den. Så det ble ikke akuratt en billig afære. Så nå ca 1 år etter skal jeg starte bilen og ingenting skjer. Får fraktet bilen opp til ett annen verksted, de finner straks ut at hjernen er fuktskadet igjen. De mener at det var veldig rart at de bare skiftet hjernen uten å gjøre noe med vannlekasjen. Sier jo seg selv at vist det har kommet vann inn der som hjernen ligger vil det nok gjøre det igjen. De kan få en ny hjerne fra Jæger til 6500 pluss mva. Det har nok ikke jeg råd til siden jeg nettopp har kjøpt meg leilighet. Så jeg får bare krysse fingrene for at jeg klarer å finne en brukt en.

Noen som har noen tips? Passer alle Styreenheter som som kommer fra en 320 uansett årsmod?

Skrevet

Koed.no.. Pass på at de siste 3 sifrene på serienummeret er like..

Plug and play..

Programmere hjerne? har nå aldri gjort det da! Når en hjerne er uten strøm noen timer så sletter den alle verdier den har.. Hjernen i en slik motor er "lærende" og den lærer seg derfor posisjoner på gassspjeld o.l. ettersom du bruker den.. Defor kan bilen gå litt små fjuskete i starten, forså å bli fin etter en times kjøring..

Har jo bytta dette på min egen bil.. Sørget for at de 3 siste sifrene var like, at det var fra en annen M50B25 og da var det bare plug and play...

Forøvrig reddet jeg denne ut fra fukt igjen.. Den var så våt at det rant vann ut av den.. Tørket den på vaskerommet i 2 timer, sette den inn igjen i bilen, fyret motorer og kjørte hjem igjen fra dama..

Brukt koster disse 2000 fra Koed.no

Skrevet

Har bilen startsperre (EWS) så må hjernen stemme overens med nøkkelen og EWS-modulen. Den nye hjernen programeres slik at den kan brukes med EWS-modulen og nøklene du allerede har.

Skrevet
Har bilen startsperre (EWS) så må hjernen stemme overens med nøkkelen og EWS-modulen. Den nye hjernen programeres slik at den kan brukes med EWS-modulen og nøklene du allerede har.

aaah :oops:

Hadde ikke så ny.. ;)

Skrevet

Nå har jeg ringt til GSbildeler, koed og Schmiedmann. Ingen av de hadde noe brukt som jeg kunne bruke.

Noen som vet om noe? Ser dårlig ut dette her :cry:

Skrevet

Er det bosh eller siemens hjerne du har?

Jeg har en Bosh hjerne til 320 som har stått på en 93.mod, hvist du har Bosh hjerne så gi meg de 3 siste sifferene så kan jeg sjekka om den passer :)

Skrevet

Lagt ut info på å fjerne EWSI startsperre tidligere.

Bare å klippe ledn til pin 81 på styreenhet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...