Kobar Skrevet Oktober 25, 2008 Share Skrevet Oktober 25, 2008 Hei, driver og skal koble opp 7-knappers kjørecomputer. men finner ikke helt ut hvordan jeg skal koble til dette.. Jeg fant en link som omhandlet dette temaet, og koblet opp etter dette, (kun 3 ledninger som trengtes å kobles til) har funnet 2 ledninger fra bilen som er likedann som farge fra kjørecomputeren ifølge dette skjemaet. den siste ledningen(lilla/hvit) har jeg prøvd å koble til resten av ledningene som kommer fra bil, men uten engang å få lys i display linken jeg snakker om er det Jensemann har lagt ut i sin tråd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake____1 Skrevet Oktober 25, 2008 Share Skrevet Oktober 25, 2008 Du har 2 hovedkoblings-punkter i bilen, på sjaførsiden til venstre oppføre sparkedekselt(du har sikkert funnet denne) og på passasjersiden ca. på midten oppføre sparkedekselet. det er litt meir en 3 ledninger som skal tilkobles, men ikke mer for bare å få lys på den. For å få lys på den tror jeg å mener disse skal tilkobles: Brun Rød\Gul Rød Rett meg viss jeg tar feil Du har jo også ledninger som skal til den beryktede "gongen" og ute-temp. sensoren Mvh. Joachim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2008 hva er "gongen"? rød/gul finnes ikke på kontakten jeg kjøptre(kun den sorte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake____1 Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 gongen er den som lager den "ding" lyden når det er frost ute Har du et bilde av kontakten som du fikk med? for viss jeg tenker meg om i farten så er sort "Speed Signal", men som sagt rett meg viss jeg tar feil her... Hvilke ledninger er det på kontakten din da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2008 På denne 7-knappers kjørecomputeren er det èn svart kontakt, og den kommer det 15 ledninger ut av. -blå m/ brun strek og gule prikker -grå m/rød strek (fra bilen var dette en ledning med strøm i) -sort m/grønn strek -hvit m/grå strek -lilla m/hvit strek -hvit m/rød strek -sort m/hvit strek -2stk brun m/grå strek -blå m/rød strek -2stk hvit m/blå strek -hvit m/grønn strek -grønn m/blå strek -blå m/lilla strek og hvite prikker på bilen kommer følgende ledninger: -brun -rød m/gul stripe -blå/grønn -blå/hvit -rød/blå -grå m/rød stripe det er det hele... Fant en ledning med strøm, og koblet den lilla m/hvit stripe på. men fortsatt ingen lys i displayet her er koblingskjema:http://www.lys.it/bmw/3.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake____1 Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 Okei, hviss du demonterer kontakten din litt så kan du se nummer på pinnene Da er vi ett skritt nærmere. Den grå\rød kommer fra instrumentlysa, så viss du dimmer lyset der så blir strømmen i den ledningen mindre. ok... Legger ved noen koblingsskjema her viss du finner utav de Men kan jo selfølgelig hjelpe deg litt Pin 2-blå m/ brun strek og gule prikker - Denne er til datalink (brukes under programering) Pin 22-grå m/rød strek (fra bilen var dette en ledning med strøm i) - Denne går fra instrumentlys i dasjbord Pin 10-sort m/grønn strek - Denne kommer fra starteren, og sier fra når bilen skal til å start( tilhører check control) Pin 14-hvit m/grå strek - Går til instrumentpanelet i dasjbord(brukes til reset av CC) - Går til pin 23 -lilla m/hvit strek - Denne finner jeg ikke i koblingsskjemaet Pin 19-hvit m/rød strek - Går til "Gongen" Pin 2 Pin 7-sort m/hvit strek - går til pin 18 bak instrumentpanelet(til speed output) -2stk brun m/grå strek - Finner ikke disse -blå m/rød strek - Finner ikke denne Pin 18-2stk hvit m/blå strek - Denne går også til "gongen" pin 3 Pin 3-hvit m/grønn strek - RXD programerings port -grønn m/blå strek - Finner ikke denne -blå m/lilla strek og hvite prikker - Finner heller ikke denne Kan hende denne kontakten din stammer fra en bil med Check Control siden det er flere lednigner jeg ikke finner her Håper dette hjelper deg sånn noelunde? Bare til å spørre Mvh. Joachim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet November 1, 2008 Forfatter Share Skrevet November 1, 2008 hvilke av disse skal jeg koble til da? dessuten har min kontakt kun 19 pinner! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
busengdal Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 kjøp lednings nett fra gs bildeler til ca 600kr inkl frakt så sender du en mail til koed og spør fint om du kan få monterings veiledninga til og montere bordcomputer kittet dem har !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake____1 Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 kjøp lednings nett fra gs bildeler til ca 600kr inkl fraktså sender du en mail til koed og spør fint om du kan få monterings veiledninga til og montere bordcomputer kittet dem har !! Enkleste er ofte det beste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet November 3, 2008 Forfatter Share Skrevet November 3, 2008 har lagt den ut for salg nå. høyeste bud er på 400kr, står til fredag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
busengdal Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 viss du har pluggen til bordcomputer med lednings stumper klarer du deg sikkert med bare montering veil, der er fargene på ditt og datt merka på sjema lett som f' prøv litt mer ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå