Gå til innhold

Koble opp kjørecomputer e36

Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, driver og skal koble opp 7-knappers kjørecomputer. men finner ikke helt ut hvordan jeg skal koble til dette..

Jeg fant en link som omhandlet dette temaet, og koblet opp etter dette, (kun 3 ledninger som trengtes å kobles til)

har funnet 2 ledninger fra bilen som er likedann som farge fra kjørecomputeren ifølge dette skjemaet.

den siste ledningen(lilla/hvit) har jeg prøvd å koble til resten av ledningene som kommer fra bil, men uten engang å få lys i display :(

linken jeg snakker om er det Jensemann har lagt ut i sin tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 2 hovedkoblings-punkter i bilen, på sjaførsiden til venstre oppføre sparkedekselt(du har sikkert funnet denne) og på passasjersiden ca. på midten oppføre sparkedekselet.

det er litt meir en 3 ledninger som skal tilkobles, men ikke mer for bare å få lys på den.

For å få lys på den tror jeg å mener disse skal tilkobles:

Brun

Rød\Gul

Rød

Rett meg viss jeg tar feil :wink:

Du har jo også ledninger som skal til den beryktede "gongen" og ute-temp. sensoren 8)

Mvh.

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne 7-knappers kjørecomputeren er det èn svart kontakt, og den kommer det 15 ledninger ut av.

-blå m/ brun strek og gule prikker

-grå m/rød strek (fra bilen var dette en ledning med strøm i)

-sort m/grønn strek

-hvit m/grå strek

-lilla m/hvit strek

-hvit m/rød strek

-sort m/hvit strek

-2stk brun m/grå strek

-blå m/rød strek

-2stk hvit m/blå strek

-hvit m/grønn strek

-grønn m/blå strek

-blå m/lilla strek og hvite prikker

på bilen kommer følgende ledninger:

-brun

-rød m/gul stripe

-blå/grønn

-blå/hvit

-rød/blå

-grå m/rød stripe

det er det hele...

Fant en ledning med strøm, og koblet den lilla m/hvit stripe på. men fortsatt ingen lys i displayet :?

her er koblingskjema:http://www.lys.it/bmw/3.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, hviss du demonterer kontakten din litt så kan du se nummer på pinnene :wink: Da er vi ett skritt nærmere.

Den grå\rød kommer fra instrumentlysa, så viss du dimmer lyset der så blir strømmen i den ledningen mindre. ok...

Legger ved noen koblingsskjema her viss du finner utav de 8) Men kan jo selfølgelig hjelpe deg litt :P

Pin 2-blå m/ brun strek og gule prikker - Denne er til datalink (brukes under programering)

Pin 22-grå m/rød strek (fra bilen var dette en ledning med strøm i) - Denne går fra instrumentlys i dasjbord

Pin 10-sort m/grønn strek - Denne kommer fra starteren, og sier fra når bilen skal til å start( tilhører check control)

Pin 14-hvit m/grå strek - Går til instrumentpanelet i dasjbord(brukes til reset av CC) - Går til pin 23

-lilla m/hvit strek - Denne finner jeg ikke i koblingsskjemaet :?

Pin 19-hvit m/rød strek - Går til "Gongen" Pin 2

Pin 7-sort m/hvit strek - går til pin 18 bak instrumentpanelet(til speed output)

-2stk brun m/grå strek - Finner ikke disse

-blå m/rød strek - Finner ikke denne

Pin 18-2stk hvit m/blå strek - Denne går også til "gongen" pin 3

Pin 3-hvit m/grønn strek - RXD programerings port

-grønn m/blå strek - Finner ikke denne

-blå m/lilla strek og hvite prikker - Finner heller ikke denne

Kan hende denne kontakten din stammer fra en bil med Check Control siden det er flere lednigner jeg ikke finner her :?:shock:

w79hp583dfiw11j5mcs2.jpg

d75cc5lefme7slju0k2m.jpg

Håper dette hjelper deg sånn noelunde? Bare til å spørre :wink:

Mvh.

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...