Jump to content

Diverse spørsmål ang min bil.

rgkap
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg har noen spørsmål ang min 2000 mod 320 touring diesel BWM som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

1 Ryggesensor virker ikke lenger, hvor mye koster det å fixe den og hvor mye koster det sånn ca? Noen gode tips?

2 Sentrallåsen virker bare av og til og skjelden om vinteren. (jeg vet newbie)

3 Det gule lyset for bremsene lyser konstant enda verkstedet sier at bremsene er i god tilstand (eu godkjent for 3 dager siden)

4 BMW logo på alu felgene mine er borte. Hvor kan jeg kjøpe nye logoer?

5 Jeg kunne godt tenkt å få den litt raskere hvor kan jeg få chippet den og hva koster det. Linker er kjekt.

5 Stereoanlegg, jeg har bare kassettspiller :-( kunne tenkt anlegg slik at jeg kan bruke en minnepin, ipod, cd eller DVD. Men cluet er at det virker som at anlegget er intrigrert i dashbordet. Jeg er også sugen på nye høytaler for å få litt bedre lyd.

6. Det plastikk greiene i grillen er knust, hvor får jeg kjøpt ny og hva heter det?

Visst noen har noen tips så blir jeg veldig glad.

SNX

kan ikke hjelpe deg med alt her, men nye bmw logoer og grill får du på hvilken som helst bmw forhandler. og du finner sikkert noe av det du leter etter på gsbildeler.no.

du kan prøve å bytte batteri i nøkkle din for sentrallåsen og kode låsene om. det finner du sikkert en tråd her på forumet om hvordan du gjør det.

hjelper ikke dette kan det hende du har fått vann i låsekassene dine og da er ting straks litt værre. men du kan prøve å skru dem ut og blåse dem tørre.

på ryggesensorne er jeg helt grønn selv, men finner du styresentralen til dem kan du prøve å koble den fra og til igjen mens tenninga er på. det pleier å funke på det meste av data i nyere biler.

Når det gjelder ryggesensoren, det gule lyset på bremsene dine og sentrallåsen må du få tatt deg en diagnose av bilen din.

En føler til ryggesensoren koster rundt 800 kr. og er veldig lett å bytte

Jeg kan tenke meg at det er slitasjevarsleren din som er ødelagt, siden de sier at bremsene er i orden.

Det er helt sikkert motoren til sentrallåsen på den døren det gjelder som fusker.

Logoer, griller og alt annet til BMW finner du hos GsBildeler, Koed, din lokale BMW fohandler osv.

Når det gjelder stereoanlegget ditt må vi få litt mer info om hvilket du har.

3) Mitt beste forslag her kan være at slitasjevarsleren kan være ødelagt eller noe annet slik at den ikke sender riktige signalerl. Om jeg ikke tar helt feil sitter disse på venstre side foran og høyre side bak

5) Når det gjelder chipping ligger det en del linker under "Styling/Tuning." Gå inn på de ulike her, så finne du nok flere ulike steder de selger og til ulike steder.

5) BMW leverer orginalt egne spillere med hvertfall CD :wink: Ikke sikker på om de har med mulighet for ipod, USB og DVD men det kan du få på ulike andre spillere som ikke leveres fra BMW. Ulempen her er at det ikke ser så bra ut i forhold til de orginale. For å få en mye mer fyldig lyd kan du kjøpe deg en liten sub. Hjelper veldig :D For mer hjelp om stereo anbefaler jeg den delen av forumet som omhandler det. Søkefunksjonen kan også hjelpe deg mye hehe