Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følgende problem. Har lenge hatt problemer med fjusking. Div hopping og at turtallet gikk opp og ned. Av og til gikk bilen helt av.

Trodde det var kondens men tydeligvis ikkje.

Siste onsdag kjørte eg på jobb og den begynnte å fjuske pittelitt. Nå eg komm fram stengte eg motorn og jobbet. Nå eg skulle hjem og starte bilen så fikk den ikkje tenning. Alt funket fint bare at den ikkje fikk tenning.

Så eg begynnte å feilsøke.

Skjekket tennplugg og den såg i orden ut. Så eg skjekket om det komm knist. Og det gjorde det IKKJE.

Skjekket så strømm inn i coilen. Alt bra her og. Så eg gikk ut ifra at det var fordelern eller rotorn. Så i går skrudde eg av fordelerlokket og feilsøkte der.

Rotorn var meget slitt så eg trodde det var den. Kjøte ny i dag og monterte. Men akkurat lik som før. Så eg bygget ut en coil av en annen e34 (535 til en venn) og satt den på min bil. Men fortsatt samme som før.

Så ka faen kan det være da?? Fordelerlokket så veldig bra ut. Og pluggene også. Er veldig fortvilet og håper noen kan svare meg på hva det kan være.

Hørte noen si at det kunne være hjernen?

Komm med svar pls

mvh martin

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Mulig skudd i blinde men : Sjekket brudd på pluggledning, dårlig jording fra sikring batteriet eller bensinpumpe?

Skrevet

Ja det første eg gjorde var å skjekke gnist. Hadde en mistanke om at det kunne være bensin men da eg skjekket om det komm gnist sprutet det jo bensin ut av tennplugghulle når eg prøvde å starte. Så det ser jo ut som om det er sikringer har eg skjekket og de ser helt fint ut. har også erstattet de " viktigste for å starte" men det hjalp ikkje.

Bilen står dessverre fortsatt på jobben min, men eg skal kjøre bort etterpå og se om det kan være hjernen hvertfall.

Det som er så kjedelig er at det virkelig ikkje er antydning til start siden ingen tennplugg får gnist...kan tenke meg at det er noe smått på en ledning eller noe men som sakt ser pluggen fra coiln og de andre tennpluggledningene i orden ut.

Skrevet

visst det er nyttig informasjon så var den av og til dreg med å starte. Kunne være fint i noen dager og så plutselig tok det 3-4 sek før den startet. Visst eg så slo den av og på igjen startet den normalt igjen.

Vet ikkje om det kan være samme årsak?

Skrevet

Aja, skal bort til bilen no og skjekke hjernen( visst eg finner den rette) og se litt på pluggene en gang til.

Hadde eg funnet feilen med en gang om eg hadde brukt diagnose verktøy? evt noen som har det?

Skrevet

hadde vært intresangt å fått vite om hva som er galt her ja! har byttet å feilet på min 525i jeg også men finner ingen feil, vurderer å se på starteren i vinter! min starter men kan bruke lang tid på å få start... kjipe grejer

Skrevet

Da er eg kommet tilbake og må fortsatt kjøre opel astra 1.6 :( Fant hjernen og såg på den. Vanskelig å vite om noe er galt nå man ikkje vet ka man leter etter. Såg i orden ut og var tørt kan man si.

Skiften sikringer en gang til også. Kan det ha noe med nøkkeln å gjøre?? Bruker bare reservenøkkeln siden eg ikkje fikk hovednøkkeln då eg kjøpte bilen.

Kan det være en slags sperre liksom?

Skjekket coilen en gang til og såg om det komm gnist fra pluggen. Men det komm ingen gnist. Hverken fra plugg til fordelern eller fra plugg til coil.

Faen meg merkelig. Skulle fått noen til å se på det som har peiling. Visst det er noen i nærhten av bergen som gidder å se på det så skrik ut. Prsi blir vi enige om :wink: Snart må den starte for eg kan ikje bruke opeln neste uke og trenger bilen min.

Blir vel verksted visst ingen av dere har en ide om ka det kan være :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...