bjaa Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 Hey! Har en M40 (316 på en 1992 E36) som har gåen kam. Har fått ordnet en delemotor og lurer på hvor mye jobb det er å bytte over denne. Må en av med toppen for å få byttet kam? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 Har ingen peiling på dette egentlig.. Men ser vel ut som man kan få ut kammen ved å ta av reg. reim og toppdekselet? (ventil deksel som noen kaller det), osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frosty Skrevet Oktober 27, 2008 Share Skrevet Oktober 27, 2008 Nei du må ikke av med toppen, men toppdekselet. Gjorde akkurat samma jobb på min 316 e36 92 mod;). Når du først er i gang bør du bytte regreim, det gjorde jeg hvertfall.. du må av med toppdekselet og alt på framsiden av motoren.. Av med kamhjulet og alle bukkene som holder kammen nede.. thats it;). Tok meg kanskje 6t å bytte regreim, løftere og vippe armer ettersom at jeg ikke er så kjent med denne motoren.. anbefaler deg å bytte sim-ring til kammen når du først er i gang;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå