villminken Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Kusker rundt i e34 med 2,5 viftediesel og 5HP18 automat påmontert. I denne er det uling ved igangsetting, noe som blir borte ved giring til neste gir. Uler også noe når motoren brukes som brems/fartssenking. Ulingen øker i takt med turtallet i 1. gir. Girer også muligens noe hardt. Her er det muligheter! Konverter, lager, lite olje, nummeret før katastråf? Noen med erfaring med 5HP18 autolat?
peder87 Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 jeg har også noe uling i første gir(vet ikke om disse kassene beggyner på 1 eller 2 gir ved vanelig igangsetting) jeg har sett litt på deletegninger på gsbildeler og der ser det ut som det er noen reduksjonsgir inne i kassen (sammenlignes med en differensial) så kan være disse som begynner å bli litt slitt eller skal være sånn. prøv å få byttet olje og filter på kassen å se om giringen blir bedre
villminken Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Skrevet Desember 21, 2008 Ble byttet olje og filter hos BMW i juli 2007, og etter det har den vel knapt gått 20', men rundt de tider var det heller ingen ulyder. De kom vel gradvis, noe jeg heller mistenkte differensialen bak for siden de hadde fylt feil olje der viste det seg. Men har dog tenkt på olje/filter ev for lite olje på kassen Men hva er bytteintervall (km/år) på kasse uten longlife-olje? Går det inn under inspektion I og/eller II? Vet at BMW fylte Castrol Dexron III på kassa og den olja er vel mineralsk. Uansett, all olje får man ikke ut ved bytte på disse jævlene har jeg skjønt.
Olelink Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Nei det blir fort liggende en del olje igjen både i converter og i oljekjølern. men er jo grei jobb å skifte olje å viss du skifter to ganger har du jo skylt ut det meste
villminken Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Skrevet Desember 21, 2008 Bytteprosedyren på disse kassene er vel sånn passe sær så er vel best å la BMW gjøre det? Noe m muligheter for reklamasjon også. Har erfart det. Men selvsagt dyrere å la BMW gjøre det. Som de sa med utgangspunkt i denne ulyden og den harde giringa de påstod, så kunne den ryke imorgen eller om 100'. Dyrt å bytte kasse uansett vel???
Olelink Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Bytteprosedyren på disse kassene er vel sånn passe sær så er vel best å la BMW gjøre det? Noe m muligheter for reklamasjon også. Har erfart det. Men selvsagt dyrere å la BMW gjøre det. Som de sa med utgangspunkt i denne ulyden og den harde giringa de påstod, så kunne den ryke imorgen eller om 100'. Dyrt å bytte kasse uansett vel??? er vel ikke spes sær, byttet for ikke lenge siden på en 95' 525tda, som sagt kan være lurt å bytte to ganger for å få flushet converter og oljekjøler.
villminken Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Skrevet Desember 21, 2008 Vel, jeg får vel ta grep da m tanke på å bytte igjen. Men det får bli til neste år. Hørt om Silkemotor? Tilsettingsmiddel basert på Nasa-teknologi. Friksjonsdempende. Lure på å ha sånt i kassa siden det finnes også for automatkasser. Skal iallefall fylle det på den gamle rakledieselen (motoren) i Peugeoten, skal vare i 150'.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå