Gå til innhold

M20 svinghjul/ starter på M50/S50/S54 ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man bruke M20 starter på M50, S50 og S54?? Mener jeg har lest noe et sted at man kan space starteren eller noe?? Noe som vet?? Greit å vite, så slipper jeg å "knote" med noe som kansje er super lett. :D

Hvor for man kjøpt "grom" hard trykk plate til M20 svinhjul?? :D

Mulig jeg kan bruke denne. Noen som vet om noen på østlandet som har noe sånt, til M20??

http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=272

Skrevet
Får tak i den via jobben min :) Hansen og Simonsen i Skien.

Da har jeg fått sjekka litt. M20 svinghjulet er ca 2-3 mm større, og har flere tagger, med mindere mellomrom. Så derfor må det brukes M20 starter. Kan bruke M20 svinhjul, starter, clutch og plate, på M50, M52, S50 og S54. Men jeg skal nå lage meg et svinhjul fra en 318is motor. De er hel stål, men har ikke samme borre bilde på clutch plata, så må lage nytt borre bilde og dreie det ned ganske mye. :D Hadde jeg ikke hatt sinter clutch, sachs forsterket plate til S54, så hadde jeg godt for M20. Mindre mekk, men litt morro å lage noe som virker også. Må ogsåm lage så clutch lageret kommer lengere inn mot clutchen. S54 svinghjulet er mye breiere. :D

Skrevet

Yngve: her forsket jeg mye selv.

Når det gjelder min M50 motor er løsningen veldig enkel M20svinghjul, M20starter (gjerne fra samme motoren som man skaffet svinghjulet fra, så man vet at de passer) og dette sammen med Sachs 618trykkplate (som f.eks PPF skaffer).

Dette er bolt on, og funker meget bra.

Men, som du sier alltid morro å bruke de delene man har og tilpasse dem! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...