Gå til innhold

olje stand? lite olje etter natten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

motoren er en m30b35. har overhalt topp å ny topp pakning osv. har kjørt bilen ca 50mil nå uten å ha brukt noe særligt med oljebruk målte olja i går kvell etter bilen hadde stått i ca 15min, olja var fin. men nå når jeg starta bilen så var den på minimum å røykte godt. men er jo jævligt kaldt nå. kjørte bilen en runde å den sluttet å røyke. lurer på om det kan bli bedre av å bare kjøre etter å ha varmt opp olja litt ? bruker castrol tsw 10-60 den olja bmw bruker på M-bilene :)

Help :P

Skrevet

har nå målt olja ca 1time etter at den var starta å kjørt en runde. oljen er midt på pinnen altså mye mer en den sa i mårres etter å ha stått veldigt kaldt over natten. men computeren sier lite olje :S noen innspill om hvordan den "måleren" føleren fyngerer ? :) og hva er farligt og kjøre med ? olje lyse lyser jo ikke eller noe. den sier bare lite olje når jeg skrur på tenningen så forsvinner det å kommer ikke opp i kjøring :S

Mvh GiljeN

Skrevet

Oljenivå måles mest korekt om morgenen, husk att bilen må stå vannrett! etterfyll olje til du kommer på riktig nivå. Sensoren måler nivå under selvtesten ved oppstart. Det er ikke unormalt med større oljeforbruk til den nye toppen er innkjørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...