Gå til innhold

Skal det være oljetrykk opp mot påfyllinga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er på en e46 318 2003. når lokket på fågyllinga av motorolje er av og motoren går så spruter det oje ut. Er dette normalt. Trodde det var motsatt. At trykket suger fra toppen??

Skrevet

Litt damp skal det vel komme, men sprute skal det ikke!

Mest sansynlig noe galt/tett i veivhusventilasjonen din, i værste fall er det gjennomslag i sylindrene dine (stempelringer) men det kan jeg ikke tro på en så pass ny bil...

Skrevet

kammer og ventiler smøres av oljen. disse er plasert i toppdekslet ditt, der også lokket for oljepåfylling sitter. at olje kam sprute ut når lokket er av og motoren går er ikke unormalt. det er selvfølgelig forskjell på stor-søl og noen dråper.

det jeg lurer på er hvorfor du vil ha av lokket når motoren går? :?:

Skrevet

Problemet er at det kommer ojle ut når lokket er på, og når jeg da tok av lokket for å sjekke så sprutet det ut litt. vi snakker ikke her om en fontene, men det kommer litt. Har gjort rent runt lokk/pakning så det ser ut som det er tett. men jeg mener at det ikke skal komme olje ut når motor går på tomgang

Skrevet

Det SKAL komme olje ut påfyllingslokket når motoren går og du har lokket av, hvis det ikke hadde gjort det hadde det vært langt mer grunn til å være bekymret, for da hadde ikke kamaksling fått smøring.

Det ligger et rør over kamaksel som det står litt oljetrykk på, dette røret har små hull som det skal sprute olje ut av og ned mot kamaksel. Kamaksling og ventiler som mottar denne oljespruten er jo som kjent i bevegelse og pisker derfor rundt i oljen og får denne til å sprute ut påfyllingslokket når dette er av.

At det kommer olje ut når påfyllingslokket er på skal det selvfølgelig ikke gjøre, hvis det gjør det så er det nok bare pakningen som ikke er helt tett eller at lokket er litt "slarkete" så det ikke står nok press på pakningen.

Skrevet

Løsne oljepåfyllingslokket, la det ligge der. Ligger det i ro og ikke spretter av plassen sin, så er ingenting galt og du kan puste lettet ut : )

Husk og vri det i hakket sitt igjen før du kjører, hehe : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...