BMW318TDS96 Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Når jeg gløder om morgen så gløder den ganske kort og er litt treig og starte så jeg skrur av og på for og gløde et par ganger da er den fin og starte. Men når jeg kjører en stund og er i butikke f.eks så starter jeg igjen da så gløder den ikke og er treeeeig startet hva kan jeg gjøre med dette? Nettopp byttet glødeplugger
OKSE Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Er motoren over 60 grader er glødepluggane utkobla. Det sitter ein temperaturføler i forbindelse med glødinga, denne bestemmer kor lenge glødepluggane skal gløde alt etter kor kald motoren er.
BMW318TDS96 Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2008 Så det er bare og gnage på starteren til den starter da,det er ikke skadelig for motoren?
Tore Diesel Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Det skal ikke være nødvenig å "gnage" på starteren for å få en halvvarm tds til å starte! Så det er nok ett eller annet muffens her. Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt en diagnose for å finne ut av det. Mulig en eller flere av dysene dine begynner å bli slitt, en tempføler ikke er helt bra, eller at det er tull med glødereleet ditt. (Jeg tipper på en eller flere slitte dyser)
tomerikk Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Kan være feil plugger. Er det feil glødetid på pluggene virker ikke releet som det skal heller da det registrerer feil motstand. Skru ut en plugg og noter nummeret på den, få sjekket nummeret mot de som er til bilen din.
BMW318TDS96 Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2008 Noen som vet hva det koster for en diagnose test?
Tore Diesel Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Hukommelsen min er ikke helt på topp, men kan ikke skjønne det koster noe særlig mer enn rundt 4 hundrelapper....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå