Gå til innhold

325i "rykker" noen anelse hvorfor?:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e36 325i 91 mod. Bilen har begynt å rykke ganske så ofte nå, i starten var d en gang iløpet av mange mange mil, men nå er det oftere.. noen som vet hva som kan være galt ? Akkurat som den vil stoppe eller at den får for lite luft i forhold til bensin osv :s

Gjerne spør om du trenger mere info for å evt finne ut noe ! :)

Håper på svar!:)

Skrevet

Har nettop funnet ut ka det va på min 523i.

Det går en slange fra samme plass som peilestavens hylse kommer opp fra bunnpanna. den slangen går inn i bunn av trykkreguleringsventilen som står rett under senter av innsugingsmanifoilen. Denne slangen var sprukket, med lekkasje. trykkreguleringsventilen sørger for at turtallet skal synke fortere når du slipper gassen, inntil et visst turtall. Hvis slangen er lekk, vil trykkreguleringsventilen ligge å "jage" slik at du vil høre en "sugende" lyd fra den, og turtalle vil svinge. under kjøring, vil den rykke, slik som du beskriver.

Skrevet

Det går en slange fra samme plass som peilestavens hylse kommer opp fra bunnpanna. den slangen går inn i bunn av trykkreguleringsventilen som står rett under senter av innsugingsmanifoilen. Denne slangen var sprukket, med lekkasje. trykkreguleringsventilen sørger for at turtallet skal synke fortere når du slipper gassen, inntil et visst turtall. Hvis slangen er lekk, vil trykkreguleringsventilen ligge å "jage" slik at du vil høre en "sugende" lyd fra den, og turtalle vil svinge. under kjøring, vil den rykke, slik som du beskriver.

Kan være d ja, tror du er inne på no, men tror ikke det er AKKURAT den slangen i mitt tilfelle, pga den går pent og rolig på tomgang, ingen ulyder (kunn tikking). Trodde først det kunne være luftmengdeføleren som fjuska osv, eller luftfilteret generelt, men har vaska d nøye og godt, ingen bedring, får se imårra om det kan være noen slanger som lekker :)

Takk for alle svar ! :)

Skrevet

Kan være d ja, tror du er inne på no, men tror ikke det er AKKURAT den slangen i mitt tilfelle, pga den går pent og rolig på tomgang, ingen ulyder (kunn tikking). Trodde først det kunne være luftmengdeføleren som fjuska osv, eller luftfilteret generelt, men har vaska d nøye og godt, ingen bedring, får se imårra om det kan være noen slanger som lekker :)

Takk for alle svar ! :)

du har ikke den slangen er m52 som har den.

Skrevet

Hadde på min rykking ved lave turtall 1000-2000, forsvant etter dette. Byttet tennplugger og problemet ble større. Skjedde på høyt turtall også, så måtte kjøre midt i mellom. Tok bilen på diagnose kontroll og viste seg å være at 5 av 6 coiler var fucked. Byttet disse og alt var normalt. Før bilen min var ombygd fra 316i til 325i så hadde jeg et problem med at 316i'en bare døde ut av og til på gassen og ble litt rykking, da var lambda sonden gåen.

Små artig, når jeg dro for å bytte lambda sonen på en bokk, så glemte jeg den nye hjemme, kjørte hjem med vanvittig lyd fra eksosen pga det lille hullet :P Hørtes ut som en traktor med høyt turtall xD

Skrevet

coilene er de som gir spenning til tennpluggen :P er under BMW lokker på motoren, firkanti greier festet med opptil 4 bolter :P

Ny fra bosch koster rundt 800-900 kr stk der jeg var, men for til høggern, var en bil som hadde nylig krasjet og hadde også byttet coiler for 1 måned før krasje :P

Skrevet

"Funnet ut hva d var" Bilen tok helt kveld midt på e6'n i trondheim.. viking henta'n, ble oppringt på mandag, dynamoen hadde gått til helvete ;S Verkstedet sa at bilen ikke fikk brukt alle pluggene, så bilen hadde vist ikke fått nok strøm ellerno til å kjøre på alt den "hadde" / skulle ha.. så me engang jeg ga på fikk jeg røkk, men dynamo er nå bytta, alle plugga brukes og bilen går fint som bare d :) Men tusen takk for alle svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...