icc Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Noen som vet om der er forskjell på rådene, sånn på hvilke sylindre de skal stå eller er det stortsett det samme hvor de står? Så var det å få av svinghjulslagret, det som sitter inni enden på veiva, er det bare å dra eller? Ser der sitter en tykk metallring utpå... En liten ting til, kan bolten i andre enden på veiva brukes 2 ganger?
Fliid Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Rådene skal i utgangspunktet være like. Er de brukt og ikke balansert på nytt, så anbefaler jeg og få de på den plassen de stod før. Lageret er "bare" og dra ut med en bitteliten avdrager ja. Kan og få det til med en pakkboksutdrager Nei, den er engangs ifølge manualen.
icc Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2008 Rådene er normalisert og hona, så skal vel gå bra. Får prøve meg på å dra ut lagret da. Hmm.. så det er stor risk for at det går galt om jeg bruker samme bolt igjen? Har sett få plasser som selger disse Edit: Bør hylsa som sitter mellom også byttes?
Fliid Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Rådene kan da plasseres hvor du vil, uavhengig av gammel plassering ( ikke det at nr 4 f.eks ikke kan brukes til syl 2 uansett, råder skal i utgangspunktet være like og spiller ingen trille hvilken syl de brukes til. Såfremt rådelager byttes selvfølgelig.. ) Det er ikke stor risk for at noe går galt om samme bolt brukes igjen, men ifølge "boken" så skal denn bolten byttes, da det faktisk er en "strekkbolt". Det er ikke få som selger denne, denne fåes hos alle BMW delelager, gs bildeler, schmiedmann, Koed. Ja, listen fortsetter : ) ulempen er dog at den koster faktisk noen kroner og handle inn.. Nei, hylsa kan du beholde. (antar du da egentlig mener skiven)
icc Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2008 Hehe, sto hylse hos gs, men det kan være det samme. Blir litt teit å bestille bare den ja for så å vente en uke på bare den. Men om jeg benytter den samme bolten igjen bør jeg stramme den mer enn 410Nm? De boltene på rådene, de kan brukes igjen? Er vel torx. Takk for kjappe svar
Fliid Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Skal trekkes til med angitte nm, IKKE mer. Minnes og huske det var 310. Boltene på rådene skan benyttes på nytt, men boltene til rammelagrene for veiv skal byttes, om jeg ikke husker feil. : )
icc Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2008 Ja men har ikke strekkbolter v/rammelagrene, er av gamle typen, ligner litt på toppboltene som jeg hadde før så regner med det skal gå bra Hvem vet hvorfor de gikk over til strekkbolter.. Står 410 i Haynes på M20 og 310 på M40. Håper de ikke ha bomma på det i såfall
Fliid Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 hm, ok, nytt for min del. Hehe, da er det nok 410. Hukommelsen min stemmer ikke alltid: : )
336mik Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 410nm Så vidt jeg vet,så er det vel ingenting noe sted på en bmw som skal trekkes med så mye vel. EDIT: så nå at det var prat på endebolten i veiva,og den skal nok trekkes så mye ja. Så det var prat på ramme lager og greier,og med 410nm da,så hadde nok de boltene følt seg litt separert.
Fliid Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 EDIT: så nå at det var prat på endebolten i veiva,og den skal nok trekkes så mye ja.Så det var prat på ramme lager og greier,og med 410nm da,så hadde nok de boltene følt seg litt separert. Hahaha, kan ikke skjønne det.. : P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå